Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på Rysslands bidrag med Polina Gagarina

Alldeles häromdagen (se här) avslöjades att Ryssland kommer att representeras av sångerskan Polina Gagarina och låten A Million Voices i Eurovision Song Contest 2015 - och idag släpptes låten i full frihet i den officiella videon!

Låtens upphovsmän är svenskarna Gabriel Alares och Joakim Björnberg tillsammans med Katrina Noorbergen, Leonid Gutkin och Vladimir Matetskiy, vilket gjorde mig rätt skeptisk då nära nog precis samma namn låg bakom det ryska bidraget 2013, What if med Dina Garipova - en låt jag har riktigt svårt att stå ut med.

Till min glädje är inte A Million Voice fullt lika nedkletad med världsförbättrarklyschor även om temat är precis detsamma. Visst är även den här pretentiös i överkant, men jag tycker man klarar balansen den här gången - ryssarna lär få en ny placering i toppen i Wien, men den här gången är jag betydligt mer med på noterna. Här är A Million Voices med Polina Gagarina, årets ryska bidrag:

Härmed är 37 bidrag helt klara för Eurovision Song Contest 2015 - du kan lyssna på dem allihop här!
Lyssna på Rysslands bidrag med Polina Gagarina Reviewed by Pierre on 21:44:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.