Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Den nya panelen i Inför Eurovision Song Contest

Snart är det dags för den tolfte upplagan av SVTs Inför Eurovision Song Contest - söndagen den 21 april är det dags för det första programmet med sändningsstart kl 21.00!

Idag har det avslöjats att programmet har gjorts om en hel del inför den här säsongen. Såväl den tidigare programledaren Christer Björkman som samtliga medlemmar i förra årets panel åker nämligen ut. Istället kommer programmet nu att ledas av artisten Niklas Strömstedt tillsammans med Expressens nöjesjournalist Malin Roos. Varje vecka deltar också en gäst som får vara med och tycka till om låtarna - Rickard Engfors, Shirley Clamp, Martin Rolinski och Robin Stjernberg.

Den nya tanken är enligt projektledare Meta Bergquist att man ska hinna få en personligare relation till programmets gäst - och att trion varje vecka ska enas om vilket bidrag av de som spelats i programmet som är det starkaste. Under sista programmet ska man sedan komma överens om vilken av de fyra starkaste som är den hetaste vinnarkandidaten.

Spontant tycker jag det är kul att man vill tänka nytt - även om jag kommer att sakna främst Thomas Lundins hjärta och kunnande. Här tycker jag dock det låter som att man hamnar lite fel. Fördelen med färre tyckare är ju helt klart att analysen kan tänkas bli en bit djupare än den hunnit bli förut. Däremot är det ju inte gästerna man är intresserad av utan just bidragen. Likaså är jag skeptisk till att man måste bli överens. Det lyckas vi aldrig bli hemma i min soffa - och just det är ju en stor del av charmen tycker jag. Nåja, vi får snart se hur det här tar sig ut - den här veckan börjar man spela in programmen.

Här är säsongens sändningstider (alla med start kl. 21.00 i SVT1):
21 april Inför Eurovision Song Contest del I
28 april Inför Eurovision Song Contest del II
5 maj Inför Eurovision Song Contest del III
12 maj Inför Eurovision Song Contest del IV

Källa: Expressen, SVT.
Den nya panelen i Inför Eurovision Song Contest Reviewed by Pierre on 19:22:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. Lite märkligt att en av de tävlande artisterna ska vara med och tycka... :-)

    SvaraRadera
  2. @deap: Ja bara en sån sak - han KAN ju tänkas ses som en smula partisk. :-D

    SvaraRadera
  3. Jag kommer sakna Tomas Lundin :o det enda positiv med det här nya konceptet är att man får se Shirley i ett av programmen :) Och varför valde man Strömstedt som programledare... ? Det finns så många bättre

    SvaraRadera
  4. Ja, Rickard Engfors torde ju ha omdöme om någon har det!

    http://www.youtube.com/watch?v=u9IlDHEM4bE

    SvaraRadera
  5. Av programledarna känns Malin Roos klockren för mig men lite mer tveksam över valet av Niklas Strömstedt.

    När jag ändå pratar om tveksam så är det definitivt vad jag är till Robin Stjernberg och Rickard Engfors som gästtyckare. Känns som mycket dåliga val medan jag köper Shirley Clamp rätt av och tror Martin Rolinski kommer att göra ett bra jobb.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.