Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Årets låtpresentationer - en sammanfattning

Alla bidragens presentationer är färdigskrivna och publicerade - det är med andra ord dags att börja sammanfatta lite! Här nedan ser du de satta betygen rangordnade till ett slutresultat i semifinalerna - med andra ord drömresultatet om jag får som jag vill. Bidragen som fått samma betyg är även de rangordnade sinsemellan.

Norges bidrag I Feed You My Love med Margaret Berger var det enda bidraget som belönades med en full femma och får därmed ses som min personliga favorit till segern, men bakom den finns också ett helt gäng bidrag med fina betyg vilket illustrerar att jag tycker det är riktigt bra nivå på årets bidrag.

Hur jag tippar att det faktiskt går får ni dock vänta med tills dess att semifinalerna närmar sig - det skiljer sig en del jämfört med hur jag tycker att det borde sluta - och jag bävar redan för att sedan tippa utgången i finalen. Jag köper inte riktigt att det danska bidraget utmålas till en favorit av jättedimensioner. Nog hör den till segerfavoriterna, men jag tycker utgången känns mer oviss än på länge.

Här är i alla fall mitt önskeresultat så länge (med länkar till respektive presentation) - nu vill jag höra vad du tycker!

Semifinal I den 14 maj:

Till final:
Ukraina: Zlata Ognevich - Gravity
Nederländerna: Anouk - Birds
Danmark: Emmelie de Forest - Only Teardrops
Belgien: Roberto Bellarosa - Love Kills
Irland: Ryan Dolan - Only Love Survives
Moldavien: Aliona Moon - O Mie
Vitryssland: Alyona Lanskaya - Solayoh
Slovenien: Hannah Straight Into Love
Kroatien: Klapa s Mora - Mižerja
Montenegro: Who See - Igranka

Utslagna:
Österrike: Natália Kelly - Shine
Estland: Birgit Õigemeel - Et Uus Saaks Alguse
Litauen: Andrius Pojavis - Something
Cypern: Despina Olympiou - An Me Thimase
Ryssland: Dina Garipova - What If
Serbien: Moje 3 - Ljubav Je Svuda

Semifinal II den 16 maj:

Till final:
Norge: Margaret Berger - I Feed You My Love
Ungern: ByeAlex - Kedvesem (Zoohacker Remix)
San Marino: Valentina Monetta - Crisalide (Vola)
Georgien: Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani - Waterfall
Malta: Gianluca Bezzina - Tomorrow
Israel: Moran Mazor - Rak Bishvilo
Makedonien: Esma & Lozano - Pred Da Se Razdeni
Azerbajdzjan: Farid Mammadov - Hold Me
Finland: Krista Siegfrids - Marry Me
Schweiz: Takasa - You And Me

Utslagna:
Lettland: PeR - Here We Go
Island: Eyþór Ingi - Ég Á Líf
Rumänien: Cezar - It's My Life
Bulgarien: Elitsa Todorova & Stoyan Yankulov - Samo Shampioni
Grekland: Koza Mostra & Agathonas Iakovidis - Alcohol Is Free
Armenien: Dorians - Lonely Planet
Albanien: Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko - Identitet

Direktkvalificerade till final:
Sverige: Robin Stjernberg - You
Italien: Marco Mengoni - L'Essenziale
Frankrike: Amandine Bourgeois - L'enfer Et Moi
Tyskland: Cascada - Glorious
Storbritannien: Bonnie Tyler - Believe In Me
Spanien: ESDM - Contigo Hasta El Final (With You Until The End)
Årets låtpresentationer - en sammanfattning Reviewed by Pierre on 13:32:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.