Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

De tio första semifinalisterna är klara!

Whew... vilken fest! Jag är helt tagen efter att ha tillbringat första semifinalen nere på parkett! Om du frågar mig är beslutet att låta parkettplatserna vara ståplatser ett av de bästa beslut man tagit i tävlingen på länge - upplägget ger en helt annan stämning än det kan bli med sittplatser. Jag hoppas också att allt såg lika bra ut på tv som det kändes att se det på plats - scenen är fantastisk, vykorten och grafiken är skitsnygga och effekten av de lysande armbanden är pricken över i - för att inte tala om vilken fullträff Petra Mede är!

Vi har fått våra tio första finalister och på det stora hela är jag riktigt nöjd med dem! Själv tippade jag åtta av tio rätt vilket jag tycker känns helt ok. Litauen såg jag inte alls komma och jag tippade dessutom att estniska Birgit hade en bra chans. Mest överraskande tycker jag det är att alla de fyra ex-jugoslaviska länderna åkte ut - de brukar kunna hjälpa upp varandra så att åtminstone någon går till final.

På den positiva sidan hittar jag mycket - alla mina favoriter är kvar och låtarna jag gillade minst, läs främst Serbien, är borta. Allra roligast är kanske att Nederländerna äntligen tog sig till final efter att ha fått stå utanför sedan 2004. Nu är det dags att ladda om inför nästa semifinal på torsdag!

Till final (i den ordning de avslöjades) (Länkarna går till respektive framförande på YouTube):
Moldavien: Aliona Moon - O Mie
Litauen: Andrius Pojavis - Something
Irland: Ryan Dolan - Only Love Survives
Estland: Birgit Õigemeel - Et Uus Saaks Alguse
Vitryssland: Alyona Lanskaya - Solayoh
Danmark: Emmelie de Forest - Only Teardrops
Ryssland: Dina Garipova - What If
Belgien: Roberto Bellarosa - Love Kills
Ukraina: Zlata Ognevich - Gravity
Nederländerna: Anouk - Birds

Utslagna (utan inbördes ordning):
Montenegro: Who See - Igranka
Kroatien: Klapa s Mora - Mižerja
Serbien: Moje 3 - Ljubav Je Svuda
Österrike: Natália Kelly - Shine
Cypern: Despina Olympiou - An Me Thimase
Slovenien: Hannah Straight Into Love

Läs även andra bloggares åsikter om 
De tio första semifinalisterna är klara! Reviewed by Pierre on 23:51:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. Är nöjd med att åtta från min "smaklista" gick vidare! Att jag då bara hade sju rätt på tipset, det är ju mindre viktigt :) Och som sagt, var kom Litauen ifrån?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att petra och produktionen skötte sig galant, allt såg verkligen proffsigt ut :) # stoltsvensk

    SvaraRadera
  3. Jag tycker litauen absolut har i en final att göra :) en väldigt positiv överraskning. Bäst ikväll ryssland och irland

    SvaraRadera
  4. Alla mina favoriter gick vidare, yey!!! Den gullige belgaren blev så glad, och jag med för hans skull - och jag älskar som sagt låten!!! <3

    /M

    SvaraRadera
  5. Usel mellanakt. Dans- och humorinslagen... :(

    I övrigt:
    Ukraina bäst.
    Ryssland lyfte live.
    Litauens finalplats väldigt suspekt...
    Serbien, Cypern och Montenegro ute...årets tre sämsta låtar.
    Om Makedonien går till final så har dom säkerligen en hel del röster att hämta från Balkan...

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.