Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Schweiz har valt - Mélanie René åker till Wien med Time to Shine

Mélanie René
Ikväll valde Schweiz eurovisionbidrag i finalen av sin nationella uttagning Die Große Entscheidungsshow 2015 direkt från Bodensee Arena i Kreuzlingen! Bland sex kandidater enades juryn och tvtittarna till slut om att skicka den 24-åriga sångerskan Mélanie René och bidraget Time to Shine som sitt bidrag till Eurovision Song Contest i Wien!

Jag är givetvis nöjd med valet - låten var ju min favorit inför finalen - men jag tror schweizarna behöver tänka till ordentligt om hur de ska höja sitt bidrag över mängden när det är tävlingsdags i Wien. Ikväll hade Mélanie det bästa bidraget, men så var också konkurrensen klen - i Wien kommer läget att vara ett helt annat. Jag tycker definitivt att såväl låten som Mélanie har kvaliteter, men just nu känns det här som en låt som kan få det tufft att nå en eurovisionfinal om konkurrensen når samma standard som vi är vana vid. Vad tror du?

Du hittar alla bidragen som redan är klara för Eurovision Song Contest 2015 här - men nu kollar vi in årets schweiziska bidrag Time to Shine med Mélanie René:

Startfältet i den schweiziska finalen

1.
Deborah Bough - Take Me Back to 23
(Deborah Bough)
2.
Timebelle - Singing About Love
(Mihai Alexandru, Andrada Ioana)
3.
Licia Chery - Fly
(Léticia Andris)
4.
Andy McSean - Hey Now
(Andy Stadelmann)
5.
Mélanie René - Time to Shine
(Mélanie René)
6.
Tiziana - Only Human
(Jesse Singer, Nick Banns, Chris Soper, Will Knox, Shayna Zaid)
Schweiz har valt - Mélanie René åker till Wien med Time to Shine Reviewed by Pierre on 22:39:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är en ok låt men den låter typ exakt som Maltas och Georgiens låtar så ja, jag tror det blir tufft!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hepp.... jag hör faktiskt ingen som helst likhet med Maltas och Georgiens låtar! Tycker faktiskt den är bättre än dem båda två. :)

      Radera
    2. Jag håller med om att den är marginellt bättre (då jag tycker Malta har den sämsta låten i år) men det är ändå samma genre, samma sorts budskap och ja....ganska liknande koncept helt enkelt:-) Med det inte sagt att den är bättre dock kommer inte alla dessa tre vara i final, men jag ser hellre Schweiz där än Malta om jag får välja

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.