Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2015: Mariette och Magnus Carlsson till final

Det är aldrig så kul när ens tips går åt skogen som när det istället innebär att ens stora favoriter når hela vägen fram! För precis så var det ikväll! Jag liksom många andra trodde att Samir & Viktors stora fanbas i kombo med ett plåster till refräng skulle vara gjutna i final tillsammans med Linus Svenning - men icke! De fick nöja sig med en andra chans medan Mariette och Magnus Carlsson efter lysande insatser på scenen tog direktplatserna i finalen! Förlåt svenska folket för att jag inte litade på er goda smak - men tack vare er är jag redan väldigt mycket mer pepp på den kommande finalen än jag vågat drömma om!

Jag trodde Mariettes Don't Stop Believing skulle vara för svår och indirekt för att gemene man skulle hinna se diamanten där under på tre minuter - men det gjorde ni, säker hjälpta av en glimrande Mariette och ett riktigt snyggt scennummer! Även Magnus Carlsson lyftes av ett grymt framträdande! Om någon suckade över hans åttonde framträdande så tryckte han obarmhärtigt ner dem i halsen med en uppenbar nytändning och en riktigt vass uppdatering av det klassiska schlagersoundet. Schlagern lever - länge leve schlagern!

Att Melodifestivalen lever råder det inga som helst tvivel om! Jag är fortfarande helt lyckorusig över en grym kväll i Malmö Arenan - och röstningssiffrorna... de är ju helt otroliga! Förra veckan putsades röstningsrekordet när hela 1'215'965 röster kom in. Ikväll slogs det rekordet all världens väg när antalet röster stannade på helt galna 2'382'636! Nästan en dubbling!

Här är hela resultatet med länkar till bidragen du redan nu kan lyssna på igen - därunder kan du rösta på din favorit ikväll! Nu tänker jag dra ut i malmönatten - vi hörs!

Resultatet av den andra deltävlingen

Till final

MarietteDon’t Stop Believing
(Miss Li, Sonny Gustafsson)

Magnus CarlssonMöt mig i Gamla stan
(Thomas G:son, Lina Eriksson)


Till Andra Chansen

Linus SvenningForever Starts Today
(Aleena Gibson, Anton Malmberg Hård af Segerstad, Fredrik Kempe)

Samir & ViktorGroupie
(Anton Malmberg Hård af Segerstad, Kevin Högdahl, Maria Smith, Viktor Thell)


Utslagna
5.
NeverstoreIf I Was God For One Day
(Thomas G:son, John Gordon, Jacob Widén)
6.
Emelie IrewaldDär och då med dig
(Emelie Irewald)
7.
Marie Bergman & Sanne SalomonsenNonetheless
(Andreas Stone Johansson, Allison Kaplan)

Vem var din favorit ikväll? Rösta?


Bild: Janne Danielsson/SVT
Melodifestivalen 2015: Mariette och Magnus Carlsson till final Reviewed by Pierre on 22:27:00 Rating: 5

6 kommentarer:

  1. Är överlycklig över resultatet! Men var det bara jag som såg en "Alien" i Mariettes nummer...? ;o)

    SvaraRadera
  2. Alltså Mariette är bra men vi kan inte skicka henne till Wien, det finns redan minst tre exakt sådna låtar i tävlingen i år? Det går inte! Magnus är fantastisk men han är ju inte direkt modern heller. Vi kan alltså inte skicka honom om vi vill att det ska gå hyfsat bra (då är nog Mariette bättre ändå) Nej, jag håller alla tummar för JTR och Måns i sista deltävlingen. det sista hoppet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka länders bidrag menar du då? Det finns ju ingen som håller samma klass som Mariettes låt..
      Tycker vi redan hittat två fina kandidater i Mariette och Saade som jag tror skulle kunna funka fint
      Har dock oxå höga förväntningar på Måns och JTR men även på Jon henrik :)

      Radera
  3. Både Malta, Georgien och Schweiz har låtar i samma stil (knaske inte lika bra men ändå samma stil/genre) Men en finalplats skulle Mariette ju ha det är jag överens om. Och Jon-Henrik kan bli skitbra eller skitdåligt...det beror på om han tänkt sjunga några ord eller bara jojka. Saade kunde bli en ok kandidat att skicka även om jag helst skicka någon som inte varit i ESC förr skulle han förmodligen åtminstone ta sig till final:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår faktiskt inte alls det här med att Malta, Georgien och Schweiz skulle var lika eller ens i samma genre. Det enda de har gemensamt är ju att de framförs av en kvinnlig solist - de är ju i helt olika stil och ingen av dem är lik Mariettes låt. Däremot kan jag kanske hålla med om att det kan vara en nackdel att vara en av väldigt många kvinnliga solister...

      Radera
    2. Ser heller inte många likheter i dessa låtar..

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.