Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2015: Minutklipp från Göteborg

Det är äntligen dags - årets melodifestivalsäsong är igång på riktigt!

Idag har de sju första tävlande intagit melodifestivalscenen i Scandinavium i Göteborg för första gången och i samband med de repetitionerna fick vi vanliga dödliga äntligen en chans att få ett litet smakprov på de sju bidragen i form av ett minutklipp - eller nåja, vi får visst nöja oss med halvminutklipp den här gången!

Redan igår kväll fick ju de pressackrediterade på plats premiärlyssna på hela startfältet i sin helhet och att döma av deras reaktioner kan vi se fram emot en jämn och svårtippad premiär (du hittar länkar till några av deras omdömen längst ned på sidan!)!

Smakproven är verkligen frustrerande korta den här gången! Det är faktiskt svårt att dra några slutsatser alls, så jag avstår ifrån att göra några mer djupgående analyser till dess att vi får höra hela låtarna på lördag eftermiddag. Jag får i alla fall konstatera att det här kortformatet inte direkt är till låtarnas fördel - ingen av den här veckans sju lyckas få mig att bli till mig i trasorna på trettio sekunder. Bäst till ligger ändå Eric Saade även om jag är en bra bit ifrån övertygad - det där saxofonriffet tillsammans med rykten om ett riktigt smarrigt scennummer gör mig i alla fall klart sugen på mer. Återstår att se om det händer grejer när vi serveras fullversionerna, men idag är jag alltså inte imponerad. Vad tycker du? Här är de sju:

Minutklippen från Göteborg

1. Molly Pettersson HammarI’ll Be Fine
(Molly Pettersson Hammar, Lisa Desmond, Tim Larsson, Tobias Lundgren, Gavin Jones)


2. Daniel GildenlöwPappa
(Daniel Gildenlöw)


3. Elize Ryd & Rickard SöderbergOne By One
(Elize Ryd, Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn)


4. Dolly StyleHello Hi
(Emma Nors, Palle Hammarlund, Jimmy Jansson)


5. Behrang Miri feat. Victor CroneDet rår vi inte för
(Behrang Miri, Albin Johnsén, Måns Zelmerlöw, Tony Nilsson)


6. Jessica AnderssonCan’t Hurt Me Now
(Aleena Gibson, Fredrik Thomander)


7. Eric SaadeSting
(Sam Arash Fahmi, Fredrik Kempe, Hamed ”K-one” Pirouzpanah, David Kreuger)



Länkar till pressreaktioner från igår

Melodifestivalen 2015: Minutklipp från Göteborg Reviewed by Pierre on 12:26:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Av dessa klipp så ser jag verkligen fram emot att höra hela Elize och Rickards låt! :) tycker nivån på deltävlingen verkar helt okej

    SvaraRadera
  2. Hallå! Då var vi igång igen, härligt! Men säger tyvärr som du, dessa klipp imponerar inte alls, förutom kanske Molly, som var min favorit i Idol, så det är ju bra alla fall. Men väntar med "domen" till jag hört hela låtarna...

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.