Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2015: Andra Chansen är över - och startfältet i finalen är klart!

Andra Chansen i Helsingborg Arena har gått i mål och vi har fått fyra nya finalister, nu återstår bara den riktigt stora höjdpunkten - finalen i Friends Arena om en vecka!

Kvällens tävlingsmoment kändes dessvärre dock som en stor parentes. SVT gjorde av någon anledning verkligen allt för att ta helt död på spänningen - det glödande hjärtat nere i hörnet avslöjade utgången i åtminstone tre av de fyra duellerna långt innan vinnarna avslöjades samtidigt som dagens mellanakter kändes både sömniga och evighetslånga! Synd och alldeles onödigt!

Mina tips för kvällen satt dock som en smäck - helt och hållet för första gången den här säsongen faktiskt! Linus Svenning, Hasse Andersson, Dinah Nah och Samir & Viktor är i final! Det är bara att gratulera - även om jag inte tror att någon av dem har något med slutstriden i finalen att göra.

Nu blickar vi alltså framåt mot finalen nästa vecka! För min del är jag helt klar över vem som är min favorit, men jag är långt ifrån lika säker på hur det faktiskt kommer att sluta! Vi lär få all anledning att återkomma till det under veckan som kommer! Till dess kan du rösta på din favorit och omröstningen här nedan under kvällens resultat:

Resultatet i Andra Chansen

Duell 1
Andreas Weise Bring Out the Fire
vs.
Linus Svenning Forever Starts Today
Utslagen

Till final



Duell 2
Hasse Andersson Guld och gröna skogar
vs.
Kristin Amparo I See You
Till final

Utslagen



Duell 3
Dolly Style Hello Hi
vs.
Dinah Nah Make Me (La La La)
Utslagen

Till final



Duell 4
Behrang Miri feat. Victor Crone Det rår vi inte för
vs.
Samir & Viktor - Groupie
Utslagen

Till final

Vilken är din favorit i Melodifestivalens final? Rösta!

Melodifestivalen 2015: Andra Chansen är över - och startfältet i finalen är klart! Reviewed by Pierre on 21:27:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Håller Eric, Jon henrik och Mariette som mina favoriter nu :) men skulle inte göra mig särskilt mycket om vi skickar Måns till Wien då jag tror att vi skulle kunna nå en fin placering med den...

    Kristin Amparo <3

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.