Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Ny engelsk eurovisionversion av Makedoniens bidrag

I november var Makedonien först ut av alla att välja eurovisionbidrag den här säsongen! Det skedde i den nationella uttagningen Skopje Fest som vanns av tittarnas favorit Daniel Kajmakoski och låten Esenski Lisja. Man har dock knappast låtit sitt bidrag bara ligga och vila inför tävlandet i Wien - idag presenterades en rejält uppdaterad version med den engelska text man tänker tävla med i maj!

I den nya versionen med titeln Autumn Leaves har låten Coldplay-ifierats, tappat sitt beat och dragits mot balladhållet. Jag gillar faktiskt den här versionen en bra bit mer än den förra även om man kan ifrågasätta det taktiska i att dra ned på tempot just i år...

Jag passar dessutom på att komma ut med att jag går mot strömmen och tycker att årets tävlande är bättre än på länge! Ur ett rent eurovisionperspektiv känns det som att det hänt något i år. Väldigt få låtar känns konstruerade för det klassiska eurovisionformatet vilket jag absolut kan sörja på ett sätt - istället låter mycket som samtida musik gör idag, som musiken jag lyssnar på utanför eurovisionbubblan. Vill man ha tonartshöjningar, effektsökeri, glitter och glamour så förstår jag om man är besviken - själv tycker jag att utveckligen ger hopp om en framtid för tävlingen!

Åter till Makedoniens låt - nej, hur bra jag än tycker att det låter här så har låten inte tillräckligt mycket av instant appeal för eurovisionformatet - tippar jag att makedonierna ligger långt ifrån en seger i Wien. Här är den, Autumn Leaves med Daniel Kajmakoski:

Ny engelsk eurovisionversion av Makedoniens bidrag Reviewed by Pierre on 17:34:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Gillar den här versionen bättre, och tycker det blir mycket mer intressant Nu när man framför den engelska versionen

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.