Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Ny eurovisionversion av Litauens bidrag This Time

Det har varit en riktigt torr nyhetsvecka i Eurovisionland så här långt - men här kommer åtminstone en liten nyhet: den litauiska duon Monika Linkytė & Vaidas Baumila har släppt eurovisionversionen av sitt bidrag This Time!

Säsongens rörigaste nationella uttagning landade ju helt rätt till slut när man bestämde sig för att skicka Monika och Vaidas som en duo med tävlingens bästa låt - och nu fortsätter man tänka rätt! När nu årets upplaga av Eurovision Song Contest är nedlusat av låtar i midtempo kan det vara en bra idé att skruva upp tempot - och det har man gjort, i den nya versionen går This Time några bpm snabbare!

För mig som är van vid den förra version låter det en smula smurfigt med det snabbare tempot, men jag tippar att jag vänjer mig snabbt. Undrar faktiskt om man inte underskattar potentialen i det här paketet - det är trallvänligt och lätt att ta till sig och framförs av två starka röster. I vilket fall är det i mina öron det bästa litauiska bidraget på... någonsin? Här är den nya eurovisionversionen:

Du hittar alla bidragen till Eurovision Song Contest 2015 här!
Ny eurovisionversion av Litauens bidrag This Time Reviewed by Pierre on 18:30:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Årets bästa låt enligt mig, tätt följd av Slovenien. men sedan älskar jag ju country också så inte så konstigt kankse. Hoppas på final för de förtjänar det mest av alla balt-länder i år!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... x)

      Kanske kan få ta nån av de sista finalplatserna :)

      Radera
    2. Det vore roligt! Räknar inte med en topp 10-placering men en finalplats vore superroligt!!!

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.