Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Storbritannien skickar Electro Velvet till Wien

Häromveckan höjde brittiska BBC förväntningarna på landets eurovisionbidrag genom att gå ut och berätta att man bland hundratals inskickade förslag nu bestämt sig - ett av dem stod ut mot de andra eftersom det genast gör stort intryck och dröjer sig kvar i huvudet sedan man hört det. Det lät ju lovande, så det var inte utan att man var lite nyfiken när de sent igår kväll till slut presenterade bidraget!

Låten heter Still In Love With You och framförs av den nybildade duon Electro Velvet bestående av 35-årige Alex Larke och 26-åriga Bianca Nicholas som båda tar ett stort steg mot ett större rampljus än de mött förut. Alex sjunger vanligtvis i Rolling Clones, ett hyllningsband till Rolling Stones medan Bianca till exempel synts i brittiska The Voice.

Låten då? Den kan kanske bäst beskrivas som en ohelig allians mellan electro och swing, två genrer som annars sällan möts - och det är inte utan att man börjar inse varför när man hör årets brittiska bidrag. Jag är med andra ord inte imponerad - konceptet electroswing känns framkrystat och låten har inte alls de kvaliteter som krävs för att göra ett bestående intryck.

Det är allt bra märkligt att en så stor musiknation som Storbritannien ska ha så svårt att plocka fram något riktigt slagkraftigt till Eurovision Song Contest! För min del är årets bidrag ett steg tillbaka efter förra årets Children of the Universe med Molly Smiten Downs som jag faktiskt gillade och jag tippar att frågan bara är vilken av bottenplaceringarna britterna får i finalen i Wien. Här är Still In Love With You med Electro Velvet:

Storbritannien skickar Electro Velvet till Wien Reviewed by Pierre on 10:14:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Jag verkar vara en av få som ÄLSKAR den här och tycker den efter Italien är den bästa från the big five! Den sticker ut med en irriterande catchy text och den är välsjungen. Om de fixar detta live tror jag detta kan gå hyfsat i Wien faktiskt. (ja jag kan ha hört den 5 ggr före frukost idag, eventuellt lite besatt)

    SvaraRadera
  2. Ett STORT steg tillbaka.. efter Bonnie Tyler och Molly så trodde jag att UK var på väg uppåt i kvalitet :p eller visst kan man kalla detta kvalitet men ingen låt som får mig att jubla x)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.