Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på de spanska bidragen i fullversion

Igår fick vi höra smakprov på de sex bidragen som tävlar i Spaniens uttagning Objetico Eurovision - och idag släpptes de i full frihet i fullversion!

Känslan efter att nu ha hört de sex i treminuterversion är helt klart att det står mellan två av de kvinnliga artisterna - Barei och María Isabel. Vem av dem jag till slut vill se åka till Stockholm lär bero på hur de tar sig ut live, men just nu är det fördel María. Mycket beroende på att hennes låt känns betydligt mer Spanien, och det inte bara för att den sjungs på spanska... Dessvärre är väl dock ingen av dem eurovisionvinnarmaterial - spanjorerna får nog vara nöjda om de lyckas nå en mittplacering. Den här gången också.

Som jag skrev igår går finalen av stapeln måndagen den 1 februari med starttid 22.30 och vinnaren kommer att utses med hjälp av dels röster från tittarna och dels röster från både en nationell och en internationell jury! Fram till dess kan du också säga vad du tycker genom att rösta i omröstningen längst ned på sidan här - men här har du först de sex bidragen i fullversion:

Bidragen i Objetivo Eurovisión i fullversion

Barei - Say Yay!
(Bárbara Reyzábal, Rubén Villanueva, Víctor Púa Vivó)

Electric Nana – Now
(Mónica Vázquez)

María Isabel - La vida sólo es una
(David Santisteban)

Maverick - Un mundo más feliz
(Juan Magán, Darlyn Cuevas "DCS", Luiggi Giussepe Olivares)

Salvador Beltrán - Días de alegría
(Salvador Beltrán, Miguel Ángel Arenas "Capi")

Xuso Jones – Victorious
(Andreas Öhrn, Peter Boström, Chris Wahle)


Vilken är din favorit? Rösta!

Lyssna på de spanska bidragen i fullversion Reviewed by Pierre on 18:36:00 Rating: 5

4 kommentarer:

  1. Jag själv fastnade helt för Maverick, och jag tror att Globen skulle bli en ända stor Samba dansklubb om han fick tävla! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att Maria Isabel vinner men efter att ha kollat på diverse fan-sidor, twitter och olika undersökningar så verkar Barei och Electric Nana ligga bäst till, följt av Xuso(som är en exakt kopia av Cascadas bidrag från 2013) Jag hoppas inte Spanien tappar den lilla själ som fortfarande finns kvar i ESC och skickar något på engelska......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undersökningar på fansidor säger väldigt lite om hur det kommer att sluta... Victorious är i alla fall den jag gillar minst - den har precis noll identitet och liknar tusen andra låtar även om Cascadas Glorious inte var en av dem jag tänkte på.

      Radera
  3. Kan bara hålla med, Maria Isabel är klart bättre än övriga och jag är väldigt besviken på Victorious. Känns som ett hopkok av hits som tillsammans blir ingenting.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.