Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Pierre's Schlager har hittat en favorit!

Justs Sirmais
Jag har hittills varit ganska ljummen inför vad vi levererats på eurovisionfronten den här säsongen - desto större anledning då att flagga lite extra när jag lyckats skaffa mig en första stor favorit.

Eftersom Aminata var en stor personlig favorit förra året när hon tog sitt Lettland från att vara ett tävlingens sorgebarn till att bli en succé med sin låt Love Injected så låg det nära till hands att klicka när hon häromdagen tillkännagav på sitt facebookkonto att hon tagit ett nytt steg i karriären. Nu gör hon nämligen debut som låtskrivare åt en annan artist med Heartbeat, debutsingel för den 19-årige talangen Justs Sirmais - och för min del blev det kärlek vid första öronkastet.

När sedan det lettiska tvbolaget LTV igår råkade läcka ett gäng av bidragen i den kommande nationella uttagningen Supernova på sitt Soundcloud-konto och låten fanns med där var lyckan total och tankarna började genast spinna - hur långt kan det här tänkas räcka?

Frågetecknena är givetvis många. Till att börja med är ju låten inte ens officiellt med och tävlar ännu och vi vet ju heller inget alls om vad killen går för live på en scen - men om vi bara kikar på låten finns allt jag vill ha där. Låten är extremt dansvänlig pop med ultramodern produktion framförd av en röst med egen karaktär och där nämnda Love Injected kunde uppfattas som svår och artsy är den snarare publikfriande tillgänglig. Jag hör en låt som kan bli en hit på vilken arena som helst och vill dansa till den på Euroclub nu på en gång. En låt som mycket väl kan bli en eurovisionvinnare - blir det här årets lettiska bidrag så blir den åtminstone svårslagen som min personliga favorit. Vad hör du?

Pierre's Schlager har hittat en favorit! Reviewed by Pierre on 08:39:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Kul att du redan har en så stor favorit! Själv är jag kanske inte lika övertygad om att det skulle bli min absoluta favorit i maj, men den är definitivt bättre än de som redan är valda (börjar redan tröttna på Belgien...). Skulle väldigt gärna vilja se den i Stockholm!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.