Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på bidragen i Rumäniens Selecția Națională

Idag presenterade det rumänska tvbolaget TVR de tolv bidragen som gör upp om segern i årets upplaga av den nationella uttagningen Selecția Națională - och alla släpptes samtidigt ut i full frihet för den som vill lyssna in sig!

Runt 90 bidrag skickades in till TVR när de efterlyste bidrag, och bland dem har sedan en jury plockat de tolv tävlande. Selecția Națională 2016 kommer att avgöras i två steg. Första steget är en semifinal den 4 mars där alla tolv tävlar om sex finalplatser. Två bidrag röstas till final av tittarna och fyra av en jury. I finalen två dagar senare ligger allt i händerna på tittarna - de röstar på egen hand fram vinnaren, bidraget Rumänien skickar till Stockholm!

I startfältet finns, som jag hoppades, Mihai Trăistariu - killen som tog Rumänien till en fjärdeplats 2006 med Tornerò. I år gör han ett nytt försök med Paradisio, en låt jag lyssnat en hel del på de senaste veckorna och verkligen gillar! Efter en första genomlyssning av konkurrenterna är jag nog rätt övertygad om att den också blir min favorit i uttagningen, för trots en hel del snygga produktioner så tycker jag uttagningen saknar starka låtar för övrigt - döm själv, här är hela startfältet med länkar till bidragen:

Bidragen i Selecția Națională 2016

Andra Olteanu - Nai Nai
(Andra Olteanu, Sever Selim)
Doru Todoruţ feat. Irina Baianţ - The Voice
(Doru Todoruţ, Irina Baianţ)
Dream Walkers - Let it shine
(Cristian Faur)
(Gabriel Huiban, Laurenţiu Duţă)
Hayley Evetts - Brand new day
(Martyn Baylay, Phil Bates)
Irina Popa - Lasă-mă, eu te las
(Irina Popa, George Lazăr, Alexandru Tudor, Eduard Taraş)
(Jukebox)
M I H A I - Paradisio
(Mihai Trăistariu, Robby G., Dumi Pădure)
Mihai Băjinaru - Never too late
(Andrei Tudor, Cristian Faur)
Ovidiu Anton - Moment of silence
(Ovidiu Anton)
Vanotek feat. The Code & GeorgianI’m coming home
(Vanotek, Catană Ionuţ, Alex Cotoi, Sorin Seniuc, Adriana Rusu, Anastasia Sandu)
Xandra - Superhuman
(William Taylor, Jonas Gladnikoff)
Lyssna på bidragen i Rumäniens Selecția Națională Reviewed by Pierre on 16:15:00 Rating: 5

4 kommentarer:

  1. Are you kiding me???? Årets starkaste startfält förutom Tyskland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... no, I'm not kidding! Har lyssnat en del nu och står nog fast vid det första omdömet! Jämfört med många andra uttagningar finns många bidrag med bra röster och snyggt uppblåsta produktioner, men överlag känns det som om man kokat soppa på en spik. Det är få låtar jag känner något behov att höra igen.

      Radera
  2. Då tycker jag att du ska lyssna lite extra på Ovidiu Anton - Moment of silence. Fan vet om det inte är min favorit överhuvudtaget av allt jag hört hittills. Den blir bara bättre och bättre :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ge dig att den låter väldigt eurovision-ish, men jisses så svullet och pompöst! Meat Loaf hade blivit grön av avund. I mina öron låter det betydligt mer komiskt än bra - men å andra sidan kan sådant vara rätt kul att ha med så jag blir inte ledsen om han vinner. ;)

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.