Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2016: Minutklipp från Göteborg

Nu är vi äntligen igång på riktigt! Idag har de sju första tävlande intagit melodifestivalscenen i Scandinavium i Göteborg för de första repetitionerna - och i samband med dem fick vi vanliga dödliga äntligen en chans till ett litet smakprov i form av ett minutklipp!

Eller ja, minutklipp är ju att ta i - numera har ju minutvärdet devalverats en del och vi får istället nöja oss med frustrerande korta halvminutklipp!

Redan igår kväll fick ju de pressackrediterade på plats i Götet lyssna på hela startfältet i sin helhet och att döma av deras reaktioner verkar det bli en riktigt hygglig premiär med genremässig bredd, klara finalvibbar på sina håll och kanske till och med en kandidat till slutsegern!

Efter att nu ha sett och hört de där klippen kan jag förstå åtminstone lite av vad de menar - och jag är knappast mindre peppad! Ett par av låtarna gav klar mersmak - och allra främst vill jag höra mer av Robin Bengtssons Constellation Price som trots det korta klippet redan känns självklar som min personliga favorit i deltävlingen med sitt hookiga munspel och melankoliska anslag, men även Mimi Werners countrypop känns intressant såhär i kortformat.

Samir & Viktor lyfte stämningen i Friends Arena förra året och därför känns det helt ok att konstatera att de lär finnas där även i år - även om deras brölande nakenbadlåt känns väldigt mycket mer kul party än bra sådär på riktigt inser jag att den är självklar som finalist. Då har jag större problem att förstå att Ace Wilders comeback redan omtalas som en favorit till att ta hem alltihop. Jag hinner inte alls fatta grejen på 30 sekunder - och då var jag ändå ett stort fan av Busy doin' nothing. Kanske det tar sig när man får se och höra helheten, men just nu är första intrycket mest besvikelse. Förhandspratet så här långt tyder med andra ord på att jag inte kommer att bli särskilt nöjd med lördagens resultat... Nåja, mycket kan hända innan dess - nu vill jag höra mer!

Vad tycker du efter att ha sett minutklippen? Rösta och kommentera - minutklippen har du allihop här under!


Minutklippen från Göteborg

1.
Samir & Viktor – Bada nakna

(Fredrik Kempe, David Kreuger, Anderz Wrethov)


2.
Pernilla Andersson – Mitt guld

(Pernilla Andersson, Fredrik Rönnqvist)


3.
Mimi Werner – Ain't No Good

(Mimi Werner, Göran Werner, Marcus Svedin, Jason Saenz)


4.
Albin & Mattias Andréasson – Rik

(Albin Johnsén, Mattias Andréasson)


5.
Anna Book – Himmel för två

(Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg, Camilla Läckberg)


6.
Robin Bengtsson – Constellation Price

(Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Mark Hole, Martin Eriksson)


7.
Ace Wilder – Don’t Worry

(Joy Deb, Linnea Deb, Anton Hård af Segerstad, Ace Wilder)

Länkar till pressreaktioner från igår

Melodifestivalen 2016: Minutklipp från Göteborg Reviewed by Pierre on 14:42:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.