Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2016: Oddsen inför den fjärde deltävlingen

Ikväll är det genrepsdags inför Melodifestivalens fjärde deltävling i Gavlerinken i Gävle - och i samband med det tar jag som vanligt en titt på veckans odds!

Först tar vi och kollar in hur det gick förra veckan! Deltävlingen i Norrköping sågs som riktigt svårtippad! Mer eller mindre alla bidrag sågs som potentiella finalister - och trots att SaRaha spurtade upp som en oväntad outsider efter den oväntade segern i genrepets publikundersökning så blev det till slut bidragen med lägst odds som knep finalplatserna; Oscar Zia och Lisa Ajax.

Oddsbilden i Gävle ger bilden av en deltävling med förutsättningar liknande den vi såg i Norrköping. Oddsen ligger ganska jämt, inget bidrag är helt borträknat - men vi har en tydligare favorit i Molly Sandén som mer eller mindre antas vara given i final! Jag skulle inte sätta emot det. Att döma av de korta klippen vi fått i veckan känns låten som en stabil finalist om än kanske inte som en given vinnare i slutändan - Molly har en stabil fanbas och låten känns tillräckligt stark för att dominera i Gävle!

Desto svårare då att tippa vem som följer henne till Globen! Att döma av veckans odds blir det rockande Eclipse som gör det - och det känns inte som en omöjlighet! Jag tycker inte att låten håller för det favoritskapet, men det här är årets enda riktiga rockbidrag och de brukar alltid kamma hem gott om röster när de väl dyker upp, svältfödda som den stackars rockpubliken nu är. De är dock inte mitt förstahandstips. Låten känns inte stark nog, och kunde Outtrigger floppa häromåret med ett starkare bidrag så kan historian mycket väl upprepa sig i morgon.

Då sätter jag hellre en slant på Frans som har låten som mycket väl kan bli min favorit i morgon. Den sticker ut i fältet och känns förmodligen som en rejäl överraskning för många som bara känner honom som Zlatan-Frans. Överraskande känns däremot inte Linda Bengtzings bidrag - men spelbolagen sätter henne som jumbo vilket frestar till spel. Senast hon tävlade blev det flopp - men då hade hon valt ett nytt spår. Nu är hon tillbaka till schlagern som gav henne fyra raka finalplatser. Blir det en ny - eller behandlas hon som all annan schlager i år? Jag lutar åt det senare, men det är veckans roligaste spel! Ungefär så - här är alla de aktuella oddsen:

De aktuella oddsen inför den fjärde deltävlingen i Gävle


Bet365
Betway
Ladbrokes
Paf
Unibet
Betsafe
Betsson
Molly Sandén – Youniverse

1,10
1,10
1,10
1,10
1,10
1,08
1,08
Eclipse – Runaways
1,90
1,95
2,25
1,95
1,95
1,90
1,90
Panetoz – Håll om mig hårt
2,37
2,40
2,50
2,25
2,25
2,20
2,20
Frans – If I Were Sorry

2,37
2,75
2,75
3,25
3,25
3,00
3,00
Martin Stenmarck – Du tar mig tillbaks

6,00
4,00
6,50
4,50
4,50
5,00
5,00
Dolly Style – Rollercoaster

7,00
6,00
4,50
6,50
6,50
6,50
6,50
Linda Bengtzing – Killer Girl

10,00
7,00
6,00
7,00
7,00
7,50
7,50
Melodifestivalen 2016: Oddsen inför den fjärde deltävlingen Reviewed by Pierre on 20:46:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. jag tror Molly är given och sedan står den andra finalplatsen mellan Frans och Panetoz. Resten är oerhört svårttippat men jag hoppas i hemlighet lite på Stenmarck till Andra Chansen iaf. bara jag slipper Dolly Style kängre än nödvändigt är jag dock nöjd.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.