Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Gabriela Gunčíková sjunger I Stand för Tjeckien

Fram tills idag var Tjeckiens eurovisionbidrag säsongens bäst bevarade hemlighet - men nu har tvbolaget ČT äntligen fått tummarna ur och meddelat att man skickar den 22-åriga sångerskan Gabriela Gunčíková till Stockholm med låten I Stand, skriven av det svensk-irländska låtskrivarteamet Christian Schneider, Sara Biglert och Aidan O’Connor.

Gabriela slog igenom när hon blev tvåa i den tjeckisk-slovakiska Idol-släktingen SuperStar 2011 och vann samma år pris som årets nykomling i den tjeckiska motsvarigheten till Grammis-galan. Sedan dess har hon gett ut två album och har under det senaste året turnéråt i USA som sångerska i det progressiva rockbandet Trans-Siberian Orchestra.

Tävlingsbidraget rör sig dock i en helt annan genre, nämligen den välproducerade, radiovänliga balladen! Lite synd kan jag tycka, det känns lite som att man försökt anpassa sig efter vad man tror att eurovisionpubliken vill höra - att döma av andra klipp med Gabriela tror jag man vunnit på att låta henne göra något liknande det hon brukar göra! Nu betyder det inte att I Stand är dålig - tvärtom är jag faktiskt positivt överraskad, men som helhet känns det väl mycket mellanmjölk.

Du hittar alla bidragen som redan är klara för Eurovision Song Contest 2016 här!
Gabriela Gunčíková sjunger I Stand för Tjeckien Reviewed by Pierre on 15:39:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. Philip Holmgren11 mars 2016 kl. 16:06

    Vad snackar du om Pierre?!

    Detta är det bästa Tjeckien har valt någonsin, och det kommer att enkelt vara med i top 10 i år! ;-)

    SvaraRadera
  2. @Philip: Jodå, jag kan hålla med om att det är Tjeckiens bästa någonsin - men den titeln är inte särskilt svår att ta! :D Topp 10? Inte en chans skulle jag säga. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Philip Holmgren12 mars 2016 kl. 09:12

      Okej.

      Det är kanske ganska svårt. :-p
      (Men med hennes sångröst så vet man alldrig. ;-) )

      Men precis som förra året så hoppas jag att detta ger Tjeckien deras första final plats i alla fall. :-)

      Radera
  3. I detta fallet när det gäller att ställa sig på Pierres eller Philips sida väljer jag lätt det sistnämnda alternativet. Tjeckien är lätt topp 10 för mig i år. Hur högt väntar jag med att säga något om. Måste ju lyssna in sig helt först :-)

    Lasse

    SvaraRadera
  4. Bra sångerska med skön låt...visst varför inte topp 10

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.