Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Lyssna på Australiens Sound of Silence med Dami Im

För en vecka sedan presenterades X Factor-vinnaren Dami Im som Australiens representant i Eurovision Song Contest 2016 - och nu idag presenterades hennes tävlingsbidrag Sound of Silence tillsammans med den officiella videon!

Vi snackar en stor smarrig midtempo-ballad á la landsmaninnan Sia, skriven av låtskrivarteamet DNA Songs (David Musumeci och Anthony Egizii), samma team som skrev hennes X Factor-vinnarlåt Alive och som tidigare jobbat med stjärnor som Ricky Martin och Delta Goodrem.

Mitt eurovisionkonservativa jag var rätt skeptiskt när Australien åter bjöds in att tävla, trots försäkringarna om att förra årets deltagande var en engångsföreteelse - men hey, jag är inte sämre än att jag kan ångra mig! Det är tydligt att man tar tävlingen på största allvar och man sparar verkligen inte på krutet nu när man fått chansen att visa vad man kan!

Jag tycker det här en riktigt snygg ballad! Det låter väldigt här och nu och när den framförs av en artist av den här kalibern så är jag rätt övertygad om en ny fin placering för Australien i maj - trots att man måste gå omvägen via semifinal den här gången. Hela vägen till seger tror jag dock inte det kan räcka. Det där sista lyftet saknas i mina öron, och refrängen lyckas liksom inte riktigt leva upp till vad de grymma verserna lovar. Som helhet blir dock betyget högt! Vad tycker du? Här har du årets bidrag från Australien:

Du hittar alla bidragen som redan är klara för Eurovision Song Contest 2016 här!
Lyssna på Australiens Sound of Silence med Dami Im Reviewed by Pierre on 21:21:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. Jag gillar bidraget skarpt men för mig finns det två riktiga dippar i bidraget. Dels just när vers går över till refräng genom det urtråkiga "And I keep caaaaaling, caaaaling." Sedan lyfter det igen genom starten av refrängen men sen kommer nästa dipp och där hör jag inte ens vad hon sjunger. Vid 1.47 ylar hon något om "And it be" på ett hur tråkigt sätt som helst. Men i det stora hela ett starkt bidrag även om jag är lite kluven till det här med Australien i eurovision song contest

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte alls om att Australien är med.Varför när det finns alldeles för många länder med redan i Europa.Några länder har ju hoppat av redan när "järnridån" kom med och kammade hem vinsten år efter år:

      Radera
    2. Den kommentaren har ju ingen förankring i verkligheten! Under vilka år skulle "järnridån" ha vunnit år efter år? Och vilka länder skulle ha hoppat av på grund av det? Det du beskriver har liksom aldrig hänt. :)

      Radera
  2. Gillar verkligen den här! :) jämfört med förra årets Australiensiska bidrag så är det gör mycket mer My cup of tea

    SvaraRadera
  3. Det är en bra låt, snyggt producerat o sångerskan har en bra röst...men ändå ingen vinnare...Sen tycker jag inte att sångerskans röst passar ihop med hennes utseende (men detta är bara en person åsikt...fast börjar man tänka på sådant när man ser videon så kanske låten inte är nått som slår igenom)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.