Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Kroatiens Lighthouse med Nina Kraljić har presenterats

För två veckor sedan meddelade det kroatiska tvbolaget HRT att man skickar Nina Kraljić, vinnaren från kroatiska The Voice till Stockholm i maj - och idag presenterades Lighthouse, bidraget hon kommer att tävla med där!

Jag konstaterade ju redan vid artistpresentationen att Nina har en fantastisk röst med egen karaktär, lite åt samma håll som Cranberries-Dolores, och den har man nu parat ihop med en låt skriven av det österrikiska låtskrivarteamet Andreas Grass och Nikola Paryla. Lighthouse ekar rejält av vår egen Zara Larssons megahit Uncover i refrängen, ihopparad med ett välproducerat etnosound, en gnutta Ellie Goulding och, fanfar, en tonartshöjning!

Jag blir själv lite blöt i brallan av att läsa min beskrivning här ovanför, och även om jag störs en aning av Ninas märkliga engelska uttal så hör det här redan till mina favoriter hittills i år. Tydligen verkar fler hålla med, för nu timmarna efter låtsläppet så rusar Kroatien uppför oddslistorna och ligger i skrivande stund runt en sjätteplats efter att ha legat tjugo platser längre ner i morse.

Det känns inte som vinnarmaterial, men det kanske kan bli en riktigt fin comeback för kroaterna efter det tvååriga uppehållet? Att låta som det gör på radio verkar ju vara årets svarta... Så här låter Lighthouse med Nina Kraljić:

Du hittar alla bidragen som redan är klara för Eurovision Song Contest 2016 här!
Kroatiens Lighthouse med Nina Kraljić har presenterats Reviewed by Pierre on 16:03:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Hjälp! Nu känner jag mig lite vilsen. Jag hör en helt okej radiolåt, men knappast en potentiell Eurovisionfavorit. Att jag och fansen inte är på samma blad känns som en större trend i år än vanligt!

    SvaraRadera
  2. Men oj Kroatien! Överraskande! Gillar denna : )

    SvaraRadera
  3. Wow! Möjligen rent av min favorit av alla än så länge. Inte så lite åt Cranberries-Dolores men det är ju definitivt inget negativt. Grymt vacker låt vilket behövs bland allt hoppande och studsande på annat i år :-)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.