Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2016: Frans tar hem segern enligt publikomröstningen!

Ikväll genomfördes säsongens sista publikundersökning efter genrepet inför finalen i Friends Arena!

Jag kommer direkt från en middag med några av Sveriges härligaste melodifestivalnördar där vi självklart diskuterade hur det kommer att gå i morgon. Diskussionen kom snabbt att i första hand handla om frågan om vem som kommer tvåa bakom Frans - och kvällens publikundersökning pekar i samma riktning: Vem som vinner ser det inte ut att vara något snack om, men det är desto jämnare bakom honom!

Frans drar ensam hem 32% av rösterna, vilket är fler än de tre bidragen som hamnar närmast bakom honom gör tillsammans; Samir & Viktor, Oscar Zia och Molly Sandén! Det är dock ruskigt jämt om andraplatsen där även Robin Bengtsson och Ace Wilder konkurrerar enligt undersökningen som ger de fem bakom Frans nära nog lika antal röster, vilket faktiskt är precis samma bild som min egen omröstning (längst ned i inlägget) ger!

Det tål dock att upprepas igen - hälften av rösterna i morgon kommer från de internationella jurygrupperna. De var inte med och röstade ikväll! Jag har dock svårt att ens övertyga mig själv om att det spelar någon roll så här dags i morgon...

Publikundersökningen genomfördes av Melodifestivalklubben och Poplight. 753 besökare tillfrågades om vilken bland kvällens tävlande som var deras favorit. I morgon förmiddag återkommer jag med mina tips och slutomdömen inför finalen - här är hela resultatet i publikundersökningen:

Resultatet i publikundersökningen


Antal röster
% av rösterna
1.
Frans – If I Were Sorry
240
31,9%
2.
Samir & Viktor – Bada nakna

76
10,1%
3.
Oscar Zia – Human
72
9,6%
4.
Molly Sandén – Youniverse
70
9,3%
5.
Robin Bengtsson – Constellation Prize
68
9,0%
6.
Ace Wilder – Don’t Worry
67
8,9%
7.
Wiktoria – Save Me
38
5,0%
8.
Boris René – Put Your Love on Me
37
4,9%
9.
Panetoz – Håll om mig hårt

31
4,1%
10.
SaRaha – Kizunguzungu
26
3,4%
11.
David Lindgren – We are Your Tomorrow
15
2,0%
12.
Lisa Ajax – My Heart Wants Me Dead
13
1,7%

Vilken är din favorit i finalen? Rösta!

Foto: Stina Stjernkvist/SVT
Melodifestivalen 2016: Frans tar hem segern enligt publikomröstningen! Reviewed by Pierre on 23:19:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Philip Holmgren12 mars 2016 kl. 09:21

    Jag diggar fortfarande Panetoz låt mest i mina lurar. XD

    Men ska vi snacka Eurovision vinnare så tror jag också att Frans har en låt som inte liknar något annat i år. ;-)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.