Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Eurovisionfebern stiger

Knappt två veckor kvar till första semifinalen i årets melodifestivalcirkus! Nedräkningen kan börja på allvar. Först ut är vi dock inte, runt om i Europa har startskotten redan börjat gå, så det finns redan möjlighet att börja frossa! Självklart har jag inte kunnat hålla mig borta, så här kommer ett par smakprov:

I Norge hade man sin första semi nu i helgen. En ganska trist tillställning, men till final gick bland annat Infinity med låten Hooked on you. En knappast nyskapande, ja till och med ganska hemsk europoplåt med referenser till både Aqua och E-type. Den lär kräva en rätt hög promillehalt, men sedan blir jag nog svårstoppad om den hörs på ett schlagerdansgolv nära mig. Det är vid sådana erkännanden man är glad att man bloggar anonymt.

Låten som fastnat bäst hittills har jag dock hittat i den spanska uttagningen. Den heter I love you mi vida och sjungs av Rebeca. Särskilt spansk är dock inte låten - den är skriven av allas vår Thomas G:son. Oavsett hur det går i Spanien har jag svårt att tro att särskilt många klår den i min bok i år. Spanien har för övrigt en helskum uttagningsprocedur i år, där man från en ände väljer ut en låt, från en annan ände en artist och någonstans i slutänden parar man ihop ett antal framröstade låtar med ett antal artister där man får rösta fram vilken artist som sjunger vilken låt bäst.

Eurovisionfebern stiger Reviewed by Fred on 20:51:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.