Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen Örnsköldsvik - facit

Så, då är tredje deltävlingen historia och det är dags att sammanfatta! Det blir i kortform den här gången, snart dags för utgång ju!

Idol-grabbarna Måns och Sebastian gick inte helt otippat direkt till final. Sebbes klänning var inget vacker, men låten funkade tydligen. Själv tycker jag att den var helt ok, men inte att den riktigt höll måttet för en finalplats.

Måns Zelmerlöw satte, om inte alla mina GT bedrar mig fullständigt, alla toner, vilket rättvist räckte för final. Killen är helt fucking oemotståndlig! Vi ses på Schlagerkvällen på Pride, Måns!

Folk verkade inse att Nanne Grönvalls låt inte, trots ett schysst scennummer, var särskilt mycket mer än en upprepning, och skickade henne till andra chansen medan Sonja Aldén överträffade mina förväntingar något och tog platsen bredvid Nanne.

Precis som jag befarade var inte svenska folket särskilt schyssta mot stackars Magnus Carlsson. Trots kvällens favvolåt nummer ett är han nu utslagen efter en femteplats ikväll. Så jääävla orättvist! Live forever var kvällens bästa låt! Capiche!

Avslutningsvis hamnade de tre väntade låtarna längst ned; de båda brudarna i MissMatch togs på orden, the Attics låt var som väntat i fel forum och av någon outgrundlig anledning lyckades Ansiktsburksnubbarna skrapa ihop tillräckligt med poäng för plats 6.
Melodifestivalen Örnsköldsvik - facit Reviewed by Fred on 21:38:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.