Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Darin - melodifestivalens första joker

Årets första melodifestivaljoker är en ovanligt vältajmad sådan, för samtidigt som SVT idag gav tillkänna att Darin Zanyar är först ut av de fyra jokrarna toppar han såväl Digilistan som den officiella singellistan med sin version av Coldplays Viva la vida. Det är inte utan att man undrar om det inte till och med är därför man, emot sina vanor, börjar avtäcka jokrar redan nu.

Nåja, jag tycker att Darin är ett riktigt bra val. Trots att det har hunnit gå fem år sedan han kom tvåa i Idol känns det fortfarande som att han är up and coming med sina bästa dagar framför sig. Melodifestivalen kan mycket väl vara ytterligare ett steg mot dem. Låten han ska framföra i melodifestivalen heter You're out of my life är skriven av Henrik Jansson och Tony Nilsson och sägs enligt Darin vara en sorts midtempo-ballad - ett omdöme som om du frågar mig låter väldigt lovande.

Helt grön är ju inte Darin i mellosammanhang även om han inte tävlat förut. 2005 framförde han Lena Philipssons Det gör ont i samband med Melodifestivalens 50-årsjubileum, och nu i våras gjorde han Jan Johansens Se på mig som mellanakt i deltävlingen i Malmö. I väntan på You're out of my life kollar vi in dem igen:

Andra bloggar om:
, , , ,
Media:
SVT, Aftonbladet, Expressen, DN, SvD.
Darin - melodifestivalens första joker Reviewed by Pierre on 17:53:00 Rating: 5

4 kommentarer:

  1. Jag håller med ej Darin var ett bra val.

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du bloggar om sådant du gillar! :D
    En fråga som jag har är om du skulle kunna förklara det här med jokrarna för mig? Jag är nämligen ett Darinfan som gärna skulle vilja veta i vilken stad han kommer spela? Får man veta det nu eller är det något som avslöjas i tv-rutan? Tusen tack för svar!

    SvaraRadera
  3. Hej Ida! Ingenting är ännu klart om vilken artist som kommer att tävla i vilken stad, och jag har inte heller sett till något datum om när det kommer att ske. Förra året blev det klart strax före jul, den 17e december, och jag tippar att det blir något ditåt i år också!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! :D

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.