Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Webjokern - inför upploppet

Webjokertävlingen går nu in på upploppet! På måndag om en vecka är det dags för final, men innan dess kommer ju ytterligare tio bidrag att plockas bort. Först fem redan i morgon och sedan ett om dagen från måndag till fredag i veckan som kommer. Omröstningen är fortfarande väldigt jämn vilket, i kombination med de varken särskilt trevliga eller smarta reglerna som jag skrev om igår, gör utgången helt oförutsägbar.

Om jag själv fick fritt fram att flytta runt bidragen i resultatlistan som den ser ut just nu skulle jag lyfta upp Mona Ersare, OneVoice och Trison över strecket till de tio som går vidare och istället knuffa ned Little miss Trouble, Björn Hasselqvist och Anton & Dejo under det. Hur skulle du göra? Kommentera gärna, och glöm inte att rösta ute i högerspalten!

Så här var läget vid tolvslaget i dag, exakt dygnet före nästa sållning:
Just nu vidare:
1. (1) Engla - Don't stop 7'044 röster
2. (3) Billy - Tusen nätter 7'031
3. (6) Björn Hasselquist - Beautiful world 6'904
4. (2) Anton & Dejo - I wanna be with you 6'751
5. (9) Madeleine Jangklev - Stay with me 6'083
6. (7) Succubus - Raise your hands 6'061
7. (4) Little miss Trouble - Center of attention 5'949
8. (12) Fredrik och Magnus - Get out 5'896
9. (5) Jonas Matsson - On my own 5'275
10. (10) Julia Alvgard - Better or worse 5'267

På väg att slås ut:
11. (13) Trison - Lovar & svär 5'111
12. (8) OneVoice - Varje steg 4'921
13. (11) Lollo Manford - Hurricane 4'755
14. (15) Mona Ersare - Over the rooftops 4'437
15. (14) Fredrik Andersson - People 4'356
Webjokern - inför upploppet Reviewed by Pierre on 12:39:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Ja, vilka 10 ska nu gå vidare imorgon? Om jag fick bestämma skulle jag, inte helt otippat, sätta "Hurricane" bland de 10. ;)
    En annan joker som jag tycker förtjänar en fortsättning i tävlingen är "On my own" som också ligger under 10-strecket just nu. Vill poängtera att jag inte känner någon av de andra Webbjokrarna, så jag är helt opartisk i detta fall. Vilka jag skulle knuffa ut behåller jag däremot för mig själv. Avslutningsvis vill jag säga att jag verkligen gillar din blogg, Pierre.

    SvaraRadera
  2. Hurricane platsar inte bland de 20 bästa.
    Långt i från faktiskt.......

    SvaraRadera
  3. Har tidigt tyckt att det är nå skumt me Engla.
    Låten är ju riktigt bra, men varför en så enkelt gjord video??????
    Vill man kanske inte framstå som för bra?????

    Kolla denna länk, hon har ett management i ryggen som, om jag fär gissa, pumpar in pengar i simkort o röster.
    Inte undra på att hon leder.......

    http://www.facebook.com/pages/Engla/135021719880552?v=info#info_edit_sections

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.