Känn hjärtat slå i Düsseldorf!
NDR, det tyska tvbolaget som står som arrangör för Eurovision Song Contest i år, har nu släppt på förlåten för den grafiska profil och slogan som kommer att användas i Düsseldorf.
Årets slogan lyder Feel your heart beat! och visualiseras i en logga med ett pulserande hjärta format av flerfärgade ljusstrålar. Temat sägs inspirerat av de stora känslor musik i stort och Eurovision Song Contest i synnerhet ger upphov till - entusiasm, spänning, passion, kärlek - och en ökad puls.
Temat är skapat av det Londonbaserade företaget Turquoise som fått idén från vinnarintervjun med Lena Meyer-Landrut i Oslo i våras där hon formade ett hjärta med fingrarna som ett tack till de som röstat henne till seger. Jag tycker det ser riktigt snyggt ut:
Årets slogan lyder Feel your heart beat! och visualiseras i en logga med ett pulserande hjärta format av flerfärgade ljusstrålar. Temat sägs inspirerat av de stora känslor musik i stort och Eurovision Song Contest i synnerhet ger upphov till - entusiasm, spänning, passion, kärlek - och en ökad puls.
Temat är skapat av det Londonbaserade företaget Turquoise som fått idén från vinnarintervjun med Lena Meyer-Landrut i Oslo i våras där hon formade ett hjärta med fingrarna som ett tack till de som röstat henne till seger. Jag tycker det ser riktigt snyggt ut:
Känn hjärtat slå i Düsseldorf!
Reviewed by Pierre
on
14:56:00
Rating:
Inga kommentarer: