Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Repetitioner - dag VIII

Dagens repetitioner bestod av först det andra varvet för de av Sveriges konkurrenter som startar under andra halvan av den andra semifinalen, följt av länderna i the Big Five som gjorde sitt andra varv redan dagen efter att de intagit scenen första gången.

Slovenska Maja avstod att repa i scenkläderna idag men lyckas låta både Christina Aguilera och Anastacia under sina tre minuter - och sämre referenser hade man ju kunnat få. Trots det tror jag blir tufft för slovenerna i år.

I år är det Rumänien som håller fanan högt för old school schlager, även om deras kackiga version gör den svår att tåla i tre minuter för min del. Numret är allt annat än spännande - men det tror jag inte krävs för en finalplats i det här fallet.

Estniska Rockefeller Street är betydligt mycket mer min påse, men röstmässigt övertygade inte Getter Jaani idag även om numret lär fastna på tittarnas näthinnor på torsdag. Jag hoppas hon lyckas styra upp sången också till dess.

Danska A Friend in London känns stensäkra på scenen och om Europa är oense om vem som bör vinna nästa lördag undrar jag om inte danskarna kan ligga bra till som ett bidrag som lär plocka poäng i alla läger om än mer sällan den högsta - en tanke som ger mig gåshud på alldeles fel sätt.

Däremot kan jag inte låta bli att älska irländska Jedward. Numret till deras Lipstick har absolut ingenting med skönsång eller välregisserade och synkade dansmoves att göra utan bara ren och skär galen och möjligen lätt övertänd spelglädje. Jag hoppas Europa är på Jedwardhumör på torsdag.

Franske Amaury svettades som en gris men lät å andra sidan en bit bättre än vid gårdagens premiärrep. Det brittiska boybandet rasade hos bettinglistorna efter gårdagens första rep, men jag tror de är fel ute. Så illa var det inte, och idag lät det bättre och såg mer avslappnat ute. Jag tänker inte räkna bort dem ännu. Sist, hör och häpna, lyckades spanska Lúcia genomföra sin charterschlager utan att jag överhuvudtaget kände ångest över att skämskudden låg i andra änden av soffan!

Slovenien: Maja Keuc - No One
Rumänien: Hotel FM - Change
Estland: Getter Jaani - Rockefeller Street
Vitryssland: Anastasiya Vinnikova - I love Belarus
Lettland: Musiqq - Angel in Disguise
Danmark: A Friend in London - New tomorrow
Irland: Jedward - Lipstick
Frankrike: Amaury Vassili - Sognu
Italien: Raphael Gualazzi - Madness of love
Storbritannien: Blue - I can
Tyskland: Lena Meyer-Landrut - Taken by a stranger
Spanien: Lucía Pérez - Que me quiten lo bailao



Läs även andra bloggares åsikter om
Repetitioner - dag VIII Reviewed by Pierre on 22:14:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.