Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Cyperns låt för Malmö har presenterats

Även Cyperns internt utvalda bidrag presenterades idag. För ett par veckor sedan fick vi veta att det kommer att framföras av sångerskan Despina Olympiou och under eftermiddagen idag presenterades alltså också hennes låt i en tvsändning.

Låten som heter An me thimase (Om du kommer ihåg mig) är en ballad sjungen på grekiska, skriven av eurovisionmeriterade Zinonas Zintilis och Andreas Giorgallis.

Kul att man åter skickar ett bidrag med text på grekiska, men efter en första lyssning är jag inte särskilt imponerad av låten som låter rätt daterat och intetsägande. Vi får se om den växer sig på med lyssningarna - så här låter det i alla fall, årets cypriotiska bidrag:

Cyperns låt för Malmö har presenterats Reviewed by Pierre on 16:24:00 Rating: 5

4 kommentarer:

  1. Vacker och totalt chanslös....synd...När får vi komma till Nicosia ?

    SvaraRadera
  2. @TonyBaloba: Jaa det är verkligen på tiden att vi får åka till Nicosia (Valetta vore trevligt också) - men det lär inte bli till nästa år i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Ett ESC utan ett antal ballader blir väldigt andefattigt. Det är ju blandningen som gör ESC.

    Jag var helt säker på att vi skulle få två bra Island och Finland. Island funkade men finska befolkningen ratade Mikael Saaris härliga låt mot ett dagiskalas.

    Har utöver dessa inte hittat några bra ballader nånstans och när jag hörde den här från Cypern tyckte jag den var sååååååååå tråkig. Nu har jag dock hört den flertalet gånger eftersom tjejen tycker jättemycket om den och jag trodde inte jag skulle säga det men den växer allt mer.

    SvaraRadera
  4. @Anonym: Jag gillar ofta balladerna mest faktiskt, men den här har inte satt sig ännu - får väl se om det kommer att hända. :) Dåligt på den fronten hittills i år. Hade Mikael Saari vunnit i Finland så... men Islands ballad ger jag inte mycket för.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.