Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Eddie Razaz vann publikundersökningen!

I vanlig ordning genomfördes ikväll en publikundersökning i samarbete mellan Svenska Spel, Poplight och Melodifestivalklubben i samband med genrepet inför morgondagen tredje melodifestivaldeltävling från Skellefteå.

Resultatet är det jämnaste vi har sett i sådan undersöknng på länge, med ett svagt grepp om finalplatserna för Eddie Razaz och Amanda Fondell, följda av Ravaillacz - och sedan är det helt jämt skägg i kampen om den sista platsen i Andra Chansen mellan Martin Rolinski och Janet Leon.

Mest överraskande är dock att Caroline af Ugglas fick så få röster - men man ska inte glömma att hennes Snälla, snälla faktiskt inte heller bättre ifrån sig i publikundersökningen 2009, för att sedan få allra flest röster när det väl gällde. Notera att Amanda Fondell och Ravaillacz fick kvällens "finalplatser" och därmed fick fördelen av att framföra sina bidrag två gånger. Vi har verkligen en rysare att se fram emot imorgon! Här är hela undersökningens resultat:

1. Eddie Razaz - Alibi 183 röster -> 21,1%
2. Amanda Fondell - Dumb 177 röster -> 20,4%
3. Ravaillacz En riktig jävla schlager 134 röster -> 15,5%
4. Martin Rolinski - In and Out of love 111 röster -> 12,8%
4. Janet Leon - Heartstrings 111 röster -> 12,8%
6. State of Drama - Falling 94 röster -> 10,9%
7. Caroline af Ugglas - Hon har inte 29 röster -> 3,4%
8. Elin Petersson - Island 27 röster -> 3,1%
Eddie Razaz vann publikundersökningen! Reviewed by Pierre on 22:39:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Två väldigt bra låtar i topp. Men lite oroad över Carolines resultat. Får hålla mina tummar i morgon efter att jag röstat som f.. :) Men Caroline har nog mer tv-tittarstöd än vad hon har från de som var på repet idag.

    SvaraRadera
  2. Min ranking:

    1. Amanda Fondell - Dumb - Särklassigt bästa låten men mitt problem med detta är att jag inte gillar artisten. Hon överdriver allt, rösten och maneren. Ändå klart bäst Tänk om de hade fått in en bra artist istället då hade detta blivit riktigt bra.

    2. Caroline af Ugglas - Hon har inte - Även hon har märkliga maner men till skillnad mot Amandas så känns Carolins genuint äkta. Jag tror detta är säkrast ikväll till final. Klar tvåa

    3. Ravaillacz - En riktig jävla schlager - Alla ni gravallvarliga nissar gå och lägg er. Det behövs annorlunda bidrag också och jag tror att ni tråkmånsar kommer att få er en näsbränna ikväll :-)

    4. Martin Rolinski - In and Out of love - Musikaliskt sätt högre upp men igenkänningsfaktorn från andra låtar med Modern Talking är allt för stor för att jag bara ska kunna blunda.Ändå en klart svängig låt.

    5. Elin Petersson - Island - Vet inte vad jag ska säga om den här låten egentligen. Den är där och varken stör eller tar plats. Helt ok ändå.

    6. State of Drama - Falling - Intetsägande är det första ordet som kommer upp i skallen. Ger mig absolut ingenting och det känns mest som en skolavslutning eller nåt.

    7. Janet Leon - Heartstrings - Allt är som det brukar. Först lite Ah-ah-aha ah, sen de vanliga pålagda trummorna dunk dunk dunk dunk och slutligen kommer då standarddansarna som ska kråma sig runt sångerskan. Så jävla uselt.

    8. Eddie Razaz - Alibi - All standard finns ju här precis som i Janets låt men det som fattas där kommer här istället. Ung kille som ska locka småtjejerna att ringa, vilket tyvärr lyckas och gör nog så ikväll också. Detta är allt det jag inte vill ha i musik.

    SvaraRadera
  3. @ Anonym: kul att någon mer tycker om Carolines låt, hoppas att du verkligen har rätt angående att hon går till final. Men dock så är jag inte alls lika säker på det som du...

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.