Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Klart för final på Cypern - lyssna på finalisterna här

Vi börjar närma oss målgång i Cyperns eurovisionuttagning Eurovision Song Project! Igår var vi framme vid Eurochallenge II, det sista stoppet före final då tio bidrag skulle bli sex!

Den här gången fick de tävlande coachning i workshops om sång, scenframträdande och pressbemötande av de sex jurymedlemmarna Alex Panayi, Despina Olympiou, Elena Patroklou, Tasos Tryfonos, Christer Björkman och Dimitris Kontopoulos innan de åter fick framföra sina bidrag - varefter juryn valde ut de sex finalisterna.

Det visade sig att listan över finalister som redan cirkulerat i en månad stämde - formatet med förinspelade shower ledde till en läcka. Lite trist att få veta i förväg, men jag håller helt med juryn i sina val - finalen går mellan tävlingens starkaste bidrag! Cypern skulle faktiskt inte behöva skämmas för att skicka någon av de sex finalisterna, men jag håller fast vid att det bästa valet vore One Thing I Should Have Done med Giannis Karagiannis!

I finalen nästa vecka får tittarna äntligen vara med och bestämma! De har halva makten att utse vinnaren medan juryn har den andra halvan. Redan nu kan de cypriotiska tittarna rösta på sin favorit i en onlineomröstning - medan du får nöja dig med att visa vem som är din i omröstningen här nedan!

Omröstning



Resultatet från Eurochallenge II i Eurovision Song Project

Till final

Framträdande
Video
Hovig
Stone In a River
Doody
Magic
Panagiotis Koufogiannis
Without Your Love
Framträdande
Minus One
Shine
Giannis Karagiannis
One Thing I Should Have Done
Nearchos Evangelou feat. Charis Savva
Deila Den Agapo




Utslagna



Christos Rialas
Meine
Video
Christina Tselepou
In these arms
Video
Ioanna Protopapa
Beat of My Heart
Video
Pieros Kezou
Said It All Before
Video

Klart för final på Cypern - lyssna på finalisterna här Reviewed by Pierre on 14:10:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Alltså Deila Den Agapo var det enda valet jag inte förstår. Tror den har en stor chans att vinna och gör det det kan jag nästan lova att det inte blir någon final för Cypern. Jag hoppas på Giannas eller Minus One. De tror jag skulle funka bra. Resten ok förutom redan nämnda...Jag tycker att tjejen i duetten sjunger fruktansvärt falskt i refrängen och det stör mig så kolossalt!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.