Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Tjeckiens bidrag Hope Never Dies har presenterats

Tjeckien höjde förväntningarna på sitt bidrag förra månaden när man gick ut och presenterade sina artister - man hade gått grundligt till väga för att välja ut såväl artister som en konkurrenskraftig låt när man nu gör comeback i Eurovision Song Contest efter fem års frånvaro från tävlingen. Idag fick vi höra vad det var man funnit - Tjeckiens bidrag till tävlandet i Wien.

Den har en säregen och vacker refräng, tillsammans med överraskande och fin modulering. När jag hörde den, tänkte jag att den här låten verkligen kan imponera om den görs bra - det var vad som sades då för en månad sedan om bidraget, Hope Never Dies med duon Marta Jandová & Václav Noid Bárta.

När jag nu hör låten så förstår jag faktiskt vad man menade. Hope Never Dies är en annorlunda uppbyggd ballad färglagd med två distinkta röster, framför allt den manliga halvan Václav Noid Bártas raspiga rockröst utmärker sig.

Jag tror det här kan få svårt att fungera som ett framgångsrikt eurovisionbidrag även om jag faktiskt tycker det är både vackert och musikaliskt när jag försöker se bortom min stora längtan just nu - bidrag som skamlöst frossar i tonartshöjningar, allsångsrefränger och sköna beats. Tjeckerna borde faktiskt få åtminstone lite upprättelse efter att tidigare alltid hamnat i botten när man nu äntligen faktiskt försöker på riktigt, men åhhh vad jag vill ha en riktig jävla schlager i tävlingen nu! Här är Hope Never Dies med Marta Jandová & Václav Noid Bárta:

Härmed är 28 bidrag helt klara för Eurovision Song Contest 2015 - du hittar dem alla här.
Tjeckiens bidrag Hope Never Dies har presenterats Reviewed by Pierre on 14:20:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Ett enda "kompetent men krävande" bidrag till nu och jag spyr! Fläk ut er! Schlagerhora er för fan! :D

    SvaraRadera
  2. Den här va nästan jättehemsk...

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.