Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

SVTs Inför Eurovision Song Contest del 1

Ikväll drog SVTs klassiska Inför Eurovision Song Contest 2015 igång med en första delen av fyra. Programledaren Sarah Dawn Finer och bisittaren Christer Björkman gick tillsammans med panelen bestående av Kristin Amparo, Eric Saade och Tess Merkel igenom tio av årets bidrag.

Jag har varit ganska sval till de senaste upplagorna av programmet, men den här gången tycker jag man har lyft sig en bit igen! Sarah Dawn Finer har en skön varm ton, panelen är engagerad och åtminstone hyggligt saklig även om det tramsas loss en del emellanåt - men bäst av allt är att man åter sätter betyg på bidragen!

Betygen ja, kvällens resultat var på en hel del sätt ganska överraskande i mina ögon! Först och främst gödslade hela panelen beröm över Australiens bidrag Tonight Again med Guy Sebastian som fick högsta poäng av alla fem! Nog för att jag också gillar låten, men jag tycker inte riktigt att dess storhet står i proportion till poängen övriga nio bidrag fick... Närmast bakom hamnade i alla fall Estlands förhandstippade duett och, mer överraskande, Makedoniens Autumn Leaves med Daniel Kajmakoski. Minst poäng av av kvällens tio fick det franska bidraget.

Missade du kvällens avsnitt kan du se det igen här i SVTPlay - här är hela kvällens resultat:

Resultatet i den första delen av Inför Eurovision Song Contest


Kristin
Tess
Eric
Sarah
Christer
Totalt
Australien: Guy Sebastian - Tonight Again
10
10
10
10
10
50
Estland: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to Yesterday
4
8
8
6
8
34
Makedonien: Daniel Kajmakoski - Autumn Leaves
8
7
7
7
3
32
Nederländerna: Trijntje Oosterhuis - Walk Along
6
1
5
7
6
25
Belgien: Loïc Nottet - Rhythm Inside
3
7
1
5
6
22
Moldavien: Eduard Romanyuta - I want your love
2
3
2
5
8
20
Grekland: Maria Elena Kyriakou - One Last Breath
2
4
4
4
4
18
Finland: Pertti Kurikan Nimipäivät - Aina Mun Pitää
10
0
0
1
5
16
Armenien: Genealogy - Face the Shadow
2
3
3
1
2
11
Frankrike: Lisa Angell - N’oubliez Pas
1
1
0
2
0
4







Du kan lyssna på samtliga bidrag till Eurovision Song Contest 2015 här!







Foto: Janne Danielsson/SVT
SVTs Inför Eurovision Song Contest del 1 Reviewed by Pierre on 22:18:00 Rating: 5

6 kommentarer:

  1. Jag hade ändå lite högre förhoppningar inför denna upplagan än de senaste två, men detta var verkligen fruktansvärt!!! Trist program, saknade intressant fakta, och totalt obegripliga och substanslösa motivationer. Speciellt när Kristin smällde till med en tia till Finland som verkade komma från ingenstans! Nej, detta var en stor besvikelse för mig.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Bättre än de två senaste åren men inte alls i klass med programmen åren 2004-2012. Jag har alla dem inspelade och har roat mig de senaste veckorna att titta igenom dem. Mycket bättre och begripligare format! Att ge poäng från 0 till 10 blir för rörigt. Den här omgången kommer jag inte spela in och spara...

    SvaraRadera
  3. Tycker också programmet var ganska uselt, förutom Sarah då. Emparo var sämst med smått krystade neggo-tyckerier, Tess kunde inte prata ordentligt, "medelmjölk", nervös? Och Eric, en prettokritiker som hela tiden pratar om "produktionen". Och varför så hårda mot Frankrike, de var absolut inte sämst? Nä, det var bättre förr...
    En teknisk fråga: jag kan inte se Christers poäng i inlägget, det som är längst till höger alltså. Är det nån inställning som är fel hos mig, eller har fler det så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobiler/läsplattor har dessvärre svårt att fixa breda tabeller, men på stationära skärmar brukar det funka såvitt jag vet.

      Radera
    2. Inte hos mig tyvärr, men tack för svar. Har Google Chrome...

      Radera
    3. Skumt, för mig ser det ut precis som det ska i Google Chrome!

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.