Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Georgien: Nina Sublatti - Warrior

Det finns en första gång för allt - och i år är första gången som två länder skickar ett bidrag med samma titel till samma upplaga av tävlingen! Först valde Malta ut Warrior med Amber i november och ett par månader senare valde även Georgien ett bidrag med samma titel. Man lyckades i alla fall undvika total förvirring genom att lotta in dem i olika semifinaler - och nu stöter vi alltså på den första semins krigare!

Fem bidrag tävlade i den georgiska finalen den här gången i vad jag tyckte kändes som ett sömnigt val mellan pest och kolera! Till slut drog dock såväl juryn som tittarna samma slutsats som jag - ska man ha minsta lilla chans är det nog bäst att skicka bidraget som åtminstone har lite attityd och edge till Wien; Warrior med Nina Sublatti.

20-åriga Nina, som för övrigt heter Nina Sulaberidze utanför scenen, har en bakgrund som fotomodell innan det stora breaket på hemmaplan kom förra året då han vann den georgiska upplagan av Idol. Georgierna var inte helt nöjda med sin tävlingslåt efter valet på hemmaplan utan valde att sätta den i händerna på vår egen schlagerkung Thomas G:son som stuvade om den till den grad att han nu har cred som låtskrivare. Det tycker jag man gjorde helt rätt i! Som jag mer än antydde ovan var jag inte särskilt förtjust i låten efter den georgiska finalen men G:son lyckades i alla fall göra den lyssningsbar, framför allt genom att ge den flow och en tydlig struktur.

Trots att man hottat upp låten en bit och trots att Nina inte alls är dum som artist är jag fortfarande inte såld utan tycker mest det här känns som aggressivt och omotiverat gapande som leder till ett klick på nästa-knappen när den dyker upp i spellistan. I Wien har den dock åtminstone två fördelar - den sticker ut och den startar sist i semin. Mitt grundtips blir dock att de fördelarna inte räcker för en finalplats, framför allt för att det här faktiskt inte är tillräckligt bra men också för att eurovisionhistorian säger att man sällan kommer långt med att verka ilsk och aggressiv - inte ens när det görs bra.

Upphovsmän
Nina Sublatti och Thomas G:son
Startnummer
Nummer 16 i semifinal I
Se och hör
Text
Enligt oddsen
Georgien rankas just nu som trettiofemte bidrag av Oddschecker
I sociala medier






De fem senaste

Semifinal
Final
2010: Sofia Nizharadze - Shine
Trea
Nia
2011: Eldrine - One More Day
Sexa
Nia
2012: Anri Jokhadze - I'm a Joker
Fjortonde

2013: Nodi Tatishvili & Sophie Gelovani - Waterfall
Tia
Femtonde
2014: The Shin and Mariko - Three Minutes to Earth
Femtonde




Bästa placering
Nia, två gånger; 2010 för Shine med Sofia Nizharadze och 2011 för One More Day med Eldrine.
Du hittar samtliga bidrag till Eurovision Song Contest 2015 här!
Georgien: Nina Sublatti - Warrior Reviewed by Pierre on 17:13:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. Detta är bara tre minuters skrikande som aldrig slutar. Den är snäppet bättre än Maltas Warrior men ändå sjukt dålig. Har o kdå sjukt svårt med hennes så kallade engelska. Jag förstår knappt ett ord hon sjunger! Med detta sagt tror jag ändå på final för denna. På min ranking plats 37/40

    SvaraRadera
  2. Att höra den i 30 sekunder räcker! den är väldigt jobbig att lyssna på... elr vill inte lyssna på den här... Men finalplats tror jag på!

    1. Estland (5 av 5)
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. Belgien (4 av 5)
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14. Ungern (3 av 5)
    15.
    16. Albanien (3 av 5)
    17. Serbien (3 av 5)
    18. Ryssland (3 av 5)
    19.
    20.
    21. RUMÄNIEN (3 av 5)
    22.
    23.
    24.
    25. Makedonien (2,5 av 5)
    26.
    27. Vitryssland (2,5 av 3)
    28.
    29.
    30.
    31. Nederländerna (2,5 av 5)
    32.
    33. Armenien (2 av 5)
    34. GEORGIEN (2 av 5)
    35.
    36.
    37. Grekland (1,5 av 2)
    38. Danmark (1 av 5)
    39. Moldavien (1 av 5)
    40. Finland (0 av 5)

    SvaraRadera
  3. Japp, då får jag representera den andra sidan av myntet här. Jag tycker allt att ni underskattar Georgiens bidrag! Den har en skön ton som jag faktiskt tror att andra attraheras av, samtidigt som hon själv är riktigt grym. Nu är det dock min förkärlek till gapig aggressivitet som talar mest. Går emot strömmen och tippar final, samtidigt som jag hävdar att den är topp 3 i första semin!
    4/5
    11:e plats på min lista.
    (btw, var det meningen att Pierres betyg plötsligt gick från 2 till 1, eller skulle det vara en etta från början?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Topp 3 för mig själv alltså, i själva tävlingen kommer den inte lika högt.

      Radera
    2. Oj! Jag tycker bara det är jobbigt, som om hon helt utan anledning är ilsken på mig. :D Är för övrigt väldigt nyfiken på VAD det är som får er allihop att tro att det här går till final!

      Det skulle vara en etta från början! Vet inte riktigt hur jag lyckades klicka dit något annat, men ändrade så snart jag lade märke till det! :I

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.