Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Måns Zelmerlöws andra rep i Wien

Måns under andra repet Bild: Pelle T Nilsson
Idag var det dags för alla som tävlar i Eurovision Song Contests andra semifinal att inta scenen i Wiener Stadthalle och köra sitt andra repetitionspass - däribland självklart Sveriges Måns Zelmerlöw.

I den här omgången av rep har artisterna tjugo minuter på sig på scenen och den här gången finns press på plats i arenan, vilket bland annat innebär att vi den här gången får ta del av hela framträdandet - vi får med andra ord äntligen både se och höra hur allt tar sig ut i sin helhet!

Den svenska delegationen var nöjd efter repet - vid det första så gick filmen som projiceras bakom Måns två bildrutor fel vilket gjorde framträdandet otajmat och bänken som Måns och MP sitter på syntes inte - men idag satt allt som det skulle till slut. Produktionsteamet behövde göra några avbrott under repet, bland annat för att göra inställningarna för de två nya kameror man behövde använda för att få bänken att synas, finslipningar som behövdes för att få till de sista detaljerna.

Det har ju snackats en del om vad Måns kommer att ha på sig när det är dags att tävla och nu verkar allt luta åt att det i alla fall blir en grå tröja, precis som i Melodifestivalen. Åtminstone nästan precis, för den han hade idag var i en något ljusare grå nyans och med en annan passform.

Jag tycker det känns som att Måns nu lagt i en högre växel och att döma av klippet nedan har vi inget alls att oroa oss över inför torsdagens semifinal - jag tänker fortsätta tro att det här kan räcka hur långt som helst!! Kolla in klippen - inlägget kommer att uppdateras under dagen med bilder och klipp från repet och den efterföljande presskonferensen efterhand som de finns tillgängliga!

Klipp från repet


Presskonferens

Bilder









Bilder: Elena Volotova (EBU)
Måns Zelmerlöws andra rep i Wien Reviewed by Pierre on 17:28:00 Rating: 5

6 kommentarer:

  1. Är du på plats i Wien? Vad säger du om de nagativa vibbar som tydligen finns runt vårt bidrag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag dyker upp (ner?) i Wien i morgon bitti! De enda negativa vibbar jag har uppfattat kommer från eurovisionfansen - och är inte oväntade alls. Jag citerar DNs Hanna Fahl:

      "De europeiska schlagerfansen älskar att hata Sverige. Sverige är de europeiska schlagerfansens kompis som är jättesnygg och väldigt bra i skolan och samtidigt är supersnäll och trevlig så man kan inte riktigt avsky Sverige, för egentligen vill man vara Sverige, men man måste ändå få ut sina känslor på något sätt så man snackar skit om Sverige i smyg även om man när det väl kommer till kritan kommer att rösta på Sverige i elevrådsvalet och bjuda Sverige på sin fest när det är ff och i hemlighet vill man eventuellt också ligga med Sverige men det skulle man aldrig säga högt."

      Radera
    2. Jag kan faktiskt tycka det är märkligt att de där negativa vibbarna uppmärksammas just i år - min erfarenhet att de har funnits där ända sedan jag började skriva. Man tycker att Sverige tar för mycket plats, Christer Björkman har varit tongivande, våra scennummer är ambitiösa och krävande och Melodifestivalens är både störst och fansens favorit - och nu har vi ju dessutom nyligen vunnit. För somliga blir allt det tillsammans helt enkelt för mycket.

      Dessbättre tror jag de reaktionerna spelar noll roll när det verkligen gäller. Fansen agerar i sin lilla bubbla och är en försvinnande liten del av de som röstar när det ska tävlas.

      Radera
    3. Haha, bra skrivet Hanna. Men ni menar att det alltid brukar va så alltså, det har jag missat föregående år isf, eller är de lite extra neggo just i år? Kul att du ska dit imorn!

      Radera
    4. Jag hann visst svara på den frågan innan du ställde den - nej det är inget nytt och jag har inte uppfattningen att det är mer än vanligt. Jag minns till exempel hur illa mycket skit det slängdes på Loreen i fanforum och kommentarsfält - just för att hon var den stora favoriten och från Sverige.

      Radera
  2. Känns som ett väldigt klockrent citat! :D Känner dock inte heller att det är speciellt negativt i år :)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.