Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Melodifestivalen 2016: Ace Wilder och Robin Bengtsson till final!

Vilken show det blev! Den första deltävlingen i Melodifestivalen 2016 är till ända och jag är precis sådär skönt lyckorusig som man bara kan bli just här i schlagerbubblan - och det trots att jag den här gången höll mig hemma i tesoffan.

Det berodde förstås delvis på resultatet - att min favorit Constellation Prize med Robin Bengtsson skulle lyckas skrälla sig till final hade jag hoppats på men inte vågat vänta mig. Jag bugar mig och säger tack Sverige! Han får sällskap ditt av startfältets överlägset starkaste shownummer, Don't Worry med Ace Wilder, en låt som växer på mig för varje lyssning. Vi kanske lyckas bli vänner till slut? Samir & Viktor får därmed nöja sig med att ta varvet via Andra Chansen även i år, tillsammans med kvällens andra grabbduo Albin & Mattias.

Framför allt är jag dock golvad av den helt grymma showen! Jag hör ju till dem som älskar kvällens programledarduo Gina Dirawi och Petra Mede redan från start, och när de nu dessutom försetts med ett grymt manus så klaffar precis allt! Redan efter tio minuter, ungefär när Eurovision Song Contest illustrerades med Måns Zelmerlöws Cum Together-bild insåg jag hur mycket jag saknat Edward af Sillén som manusförfattare! Lägger vi på det Jonas Gardells genialiska schlagerskola, Stina Ekblads fantastiska recitation av Groupie och den visserligen oplanerade men dramaturgiskt fantastiska känslourladdningen när Anna Book framförde sitt nummer utom tävlan så blev det här en deltävling att minnas! En enda lång påminnelse om varför jag älskar hela den här cirkusen!

Dessutom verkade tittarna vara med på noterna - tidernas röstningsrekord slogs ju! 4'389'687 inkomna röster var en rejäl putsning av det gamla rekordet från Andra Chansen i fjol då 3'829'977 röster togs emot. Inte utan att det känns väldigt lovande inför fortsättningen av årets turné...

Här är hela resultatet - därunder kan du rösta på din favorit ikväll!

Resultatet av den första deltävlingen

Till final
Ace Wilder – Don’t Worry
Robin Bengtsson – Constellation Prize

Till Andra Chansen
Albin & Mattias Rik
Samir & Viktor Bada nakna

Utslagna
5.
Mimi Werner Ain't No Good
6.
Pernilla Andersson Mitt guld

Vilken var din favorit ikväll? Rösta!



Foto: Stina Stjernkvist/SVT, Pelle T Nilsson/AllOverPress
Melodifestivalen 2016: Ace Wilder och Robin Bengtsson till final! Reviewed by Pierre on 21:39:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Sjukt kul och överraskande att Robin gick till final! :)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.