Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Den nya eurovisionversionen av Albaniens bidrag har presenterats

I julas vann Eneda Tarifi Festivali i Këngës, Albaniens uttagning till Eurovision Song Contest, med bidraget Përallë (se här). Redan då stod det klart att låten skulle få göras om eftersom den var nära minuten för lång, men när den nya versionen presenterades idag visar det sig att det snarare blev en helrenovering än en tillklippning!

Låten har fått engelsk text och heter numera Fairytale, Eneda själv har stylats om rejält och låten har fått ett helt nytt arrangemang - och det är någonstans där man tappar mig. Nerven och dynamiken jag gillade i originalet är helt borta och har ersatts av något som låter... som om ett dansband fått äran att spela in ett Bond-tema?

Nja, jag hoppas Eneda kan tillföra lite edge när låten framförs live, för det här lät inget vidare vid en första lyssning. Här är Albaniens bidrag Fairytale med Eneda Tarifa i den officiella videon:

Den nya eurovisionversionen av Albaniens bidrag har presenterats Reviewed by Pierre on 21:01:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Är jag den enda som tyckte att orginalversionen var helt olyssningsbar och att den nya versionen blev mycket bättre? Fortfarande långt från min topp, men inte fullt lika gräslig som den albanska versionen

    SvaraRadera
  2. Jag kan hålla med dig Anton : ) Tycker den lite mer intressant med den engelska texten..

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.