Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Ny version av Israels Made of Stars med Hovi Star

För en dryg vecka sedan tog Hovi Star hem segern i Israels uttagning HaKokhav HaBa L'Eirovizion med låten Made of Stars. Snart började det ryktas att låten skulle bytas ut eftersom känsliga tentakler snappat upp att den inte blivit särskilt uppskattad bland eurovisionfans runt om i Europa. Så blev det nu inte - man behöll den, men spelade in en ny och ganska annorlunda version!

Om den förra versionen (hör här) var mer eurovisionkitschig så är den nya betydligt modernare, mer avskalad och med snyggt slickad produktion. Min första reaktion var besvikelse, men det berodde nog mest på ovanan vid att höra den på det här sättet - jag har redan vänt och tycker den är riktigt skön! Har jag förresten sagt att jag tycker att årets eurovisionstartfält artat sig till ett riktigt starkt sådant?

Den nya eurovisionversionen presenterades i en video där Hovi vandrar runt i ett nattligt Tel Aviv medan ett gäng drönare lyser upp natthimlen, symboliserande de där stjärnorna. Här är Israels bidrag så som vi kommer att få höra det i Stockholm i maj:

Ny version av Israels Made of Stars med Hovi Star Reviewed by Pierre on 19:22:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Jag tycker också att årets startfält verkar lovande. Det känns däremot som att det har blivit ganska enformigt nu mot slutet i och med alla kvinnor som sjunger midtempo.

    SvaraRadera
  2. Oj Israel blev ju gåshud på riktigt!! Wow...(nu är ju min smak kanske lite mer klassisk än snittet....)

    SvaraRadera
  3. Hovi Star gav en verkligen gåshud där på plats i Globen, vilket framträdande! Tyvärr tycker jag det inte kom fram på samma sätt på TV. Vilken tur att versionen ändrades, denna var ljusår bättre. Fantastisk låt!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.