Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Nano och Ace Wilder klara för Melodifestivalens final!

Nano och Ace Wilder (Bild: Pelle T Nilsson)
Den första deltävlingen är i mål och det är dags att summera - och vi tar det roligaste först! Är det någon som tvekar om att Nano vann deltävlingen? Han levde helt upp till hypen som byggts upp under veckan och var i mina ögon (och öron) fullständigt överlägsen ikväll. Ren utklassning. Det ska bli riktigt spännande att se hur hans Hold On står sig i konkurrensen under de kommande veckorna!

Det andra finalplatsen gick inte oväntat till Ace Wilder - och ännu mindre oväntat sedan det skvallrande hjärtat nere i tvrutans hörn varit väldigt tydligt med att två bidrag fått klart fler röster än övriga bidrag. Jag har ifrågasatt det tidigare och jag gör det igen - måste vi verkligen dras med den där lilla bultande spänningsdödaren? Det blir i alla fall den tredje finalplatsen på lika många försök för Ace - och väldigt välförtjänt så.

Mina förhandstips höll faktiskt precis hela vägen den här gången! Boris René och De Vet Du knep platserna i Andra Chansen medan den tidigare eurovisiondrottningen Charlotte Perrelli fick nöja sig med att komma sist. Som helhet blev det en riktigt lyckad premiär - sett till de tävlande bidragen och den snygga scenen de framfördes på.

För övrigt tycker jag att premiären lämnade en hel del övrigt att önska. Programledartrion kändes bitvis allt annat än avspända och samspelta och inte var de direkt hjälpta av sitt manus. Benjamin Inkasso? Allvarligt? Benjamin Inkasso... Jag saknade Edward af Sillén så grymt mycket ikväll. Som mellanakt fick vi ett riktigt snyggt dansnummer med Göteborgsoperans danskompani. Helt perfekt. Om det varit på en annan plats och vid en annan tidpunkt. Ikväll fungerade den snarast som en effektiv tempodödare. Mycket gnäll ikväll, men jag lovar, bara en sak till - hur tänkte SVT när de avslöjade bidragen som gått vidare till den andra röstningsomgången? All eventuell spänning blåstes bort per omgående när man började med att avslöja att Boris René och Dinah Nah gått vidare. Just de hade ju pekats ut som kvällens lindansare - vilket lämnade oss med noll nerv kvar.

Nja, kul att vi är igång, men det finns klara förbättringsområden efter den första deltävlingen! Jag tröstar mig med att vi i alla fall fått två riktigt starka finalister! Du hittar alla bidragen utom just finalisterna på Spotify här. Här är hela kvällens resultat:

Resultatet av den första deltävlingen

Till final
Nano – Hold On
(Nano Omar, Gino Yonan, Ayak, Carl Rydén, Christoffer Belaieff, Rikard de Bruin, David Francis Jackson)
Ace Wilder – Wild Child
(Peter Boström, Thomas G:son, Ace Wilder)
Till Andra Chansen
Boris René Her Kiss
(Tim Larsson, Tobias Lundgren)
De Vet Du Road Trip
(Johan Gunterberg, Christopher Martland)
Utslagna
5.
Dinah Nah One More Night
(Thomas G:son, Jimmy Jansson, Dinah Nah, dr Alban)
6.
Adrijana Amare
(Martin Tjärnberg, Adrijana Krasniqi)
7.
Charlotte Perrelli Mitt liv
(Charlotte Perrelli, Lars Hägglund)

Vilket bidrag var din favorit i den första deltävlingen? Rösta!

Nano och Ace Wilder klara för Melodifestivalens final! Reviewed by Pierre on 21:39:00 Rating: 5

5 kommentarer:

  1. Håller med om allt du skriver, förutom hjärtat, jag ser det inte för jag bryr mig mest om numret, täck över det om det stör så mycket... Den enda som får godkänt ikväll är David, Hasse klarar inte ens av de få repliker han har, och Clara, har aldrig riktigt gillat henne och blev ingen förändring efter ikväll om man säger så. Sen borde man anställa Edward som ständig manusförfattare i mellon, punkt. Men Nano, satan va bra han och numret va! Loreen och co får det svårt...kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, de som stör sig på hjärtat kan täcka över det, men vad är poängen med att det alls finns där? Jag har svårt se något positivt alls med det.

      Radera
  2. Ingen aning, men är ju ingen mening med att störa sig heller, det är som det är, täck över...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte på "det är som det är", jag tror på att påverka för förändring. :D

      Radera
    2. Och jag tror inte det kommer komma nån förändring under de kommande veckorna vad du än tycker. ;-)

      Radera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.