Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Norge - Sistesjansen

Det är på helgerna det händer... men det är inte helt händelselöst så här mitt i veckan heller. Ikväll var det dags för sista anhalten innan Norges Melodi Grand Prix är framme vid final på lördag, nämligen deras motsvarighet till vår Andra Chansen - Sistesjansen. Av de sex låtar som placerat sig som treor och fyror i semifinalerna skulle ytterligare två få en plats i finalfältet. Startfältet såg ut så här:

1. Podium - Lystgass
2. Tinkerbells - Hold on (se bild)
3. Zuma - Always, always
4. Anne Hvidsten - A little more
5. Ole Ivars - Som i himmelen
6. Lene Alexandra - Sillycone Valley

I mina ögon fanns bara två låtar som var värdiga en final; Zumas 80-talsnostalgiska popditty och Lene Alexandras svala skandinaviska electropoplåt. Vilket självklart innebar att norrbaggarna istället skickade dansbandsgubbsen i Ole Ivars och de glatt leende countrybrudarna i Tinkerbells till final.

Det kan bli en rysare till final med gott om hemska alternativ till vinsten, och med tanke på hur det gått för mina favoriter hittills vågar jag knappt säga att jag hoppas på Maria Haukaas Storeng eller Veronica Akselsen, men jag tänker hålla tummarna hårt för dem på lördag!

Tidigare om Melodi Grand Prix: Inför MGP, semi I, semi II, semi III
Andra bloggar om: , , ,
Norge - Sistesjansen Reviewed by Pierre on 20:55:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.