Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Inför melodifestivalen

Det börjar brännas, den första delfinalen närmar sig med stormsteg! Repen pågår för fullt borta i Göteborg och i morgon får vi vanliga dödliga chansen att höra minutlånga klipp av de åtta bidragen som tävlar på lördag. I väntan på det har jag kollat runt lite på vad som skrivs om premiären i media.

- När jag gick förbi Pressbyrån idag möttes jag av Aftonbladets löpsedel som skrek Rickfors höggs av skorpion. Vilket kändes oroväckande. Är DET vad som känns störst så här två dagar före? Kikar man på artikeln verkar det dessutom vara rätt ok trots allt med Rickfors, som tävlar först om två veckor, i Leksand.

- Samma tidning blåser också upp de nya reglerna i tävlingen till ett stort problem. Inte ens artisterna förstår de nya reglerna sägs det. Över 80% av de röstande läsarna håller med om att de nya reglerna är dåliga. Det ska bli spännande att se hur det låter i efterhand. För min del tycker jag de låter toppen! En sammanställning av reglerna hittar du här.

- Expressen berättar att stackars Scotts mobbas av de andra artisterna. Mobbingen ska bestå i att övriga artister andats om att de har en fördel av att ha synts i tv under hela hösten och fått röstningsvana fans. Jag säger bara vänta ett par veckor till; jag tippar att E.M.D. har fler röstningsvana fans än någon annan artist i år.

- Jonathan Fagerlund berättar att hans låt handlar om honom själv och hans erfarenhet av att ha haft det tufft, bl.a. under sin korta karriär i ett irländskt pojkband. Varför står inte killen som upphovsman till låten..?

- Nina Söderquist berättar att hon, inspirerad av Madonna, satsar på naket på lördag med svart läderkorsett och lättklädda dansare. Detta utan att ordet chock finns med någonstans i artikeln! Skandal!

- Är du nyfiken på hur lördagens bidrag låter? Gör som jag och kolla in mina bloggkollegor som redan är på plats! Rejäl melloadrenalinrush utlovas hos bl.a. Schlagerprofilerna och Aftonbladets Tobbe Ek som rapporterar direkt från repetitionerna. Jag är grymt avis på dem!

- Från och med i morgon kl. 13.10 kan man alltså lyssna på minutlånga klipp av lördagens bidrag på SVT's Melodifestivalsajt, där de ligger kvar fram till lördagkväll. De presenteras också i P4's Lantz med start kl 13 i morgon. Jag återkommer med rapport om dem i morgon så snart jag hunnit lyssna in mig!

, , , , ,
Inför melodifestivalen Reviewed by Pierre on 20:37:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.