Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Rapport från genrepet

Det rapporteras om ett smått kaotiskt genrep för Melodifestivalens första deltävling i Göteborg igår kväll.

Aftonbladets Markus Larsson menar att låtarna får stå tillbaka för allt förklarande av de nya reglerna, och programledaren Petra Mede säger själv Jag förstår inte heller, jag läser bara. Hon kommer också av sig flera gånger under repet vilket leder till förvirring på scenen. Det låter ju en smula illavarslande. När det gäller låtarna gillar Larsson Alcazars Stay the night bäst; det överlägset bästa och mest laddade framträdandet, enligt honom.

Expressens Anders Nunstedt går i taket över att den internationella juryn utser sin favorit redan under genrepet och alltså inte alls väger inte lördagens framträdanden. Det måste jag säga låter riktigt galet, om det stämmer. Det är ju ingen hemlighet precis att många artister sparar på krutet tills det verkligen gäller. Shirley Clamp går ju t.ex. på penicillin för att få bukt med en envis förkylning.

Både QX och Gyllene Skor gjorde publikundersökningar för att få en hint om utgången i kväll. Visst ska man ta sådana undersökningar med en nypa salt, men intressant nog fick båda fram samma resultat; Alcazar och Emilia till Globen och Jonathan Fagerlund och Nina Söderquist till Andra Chansen. Vilket jag skulle betrakta som en eller till och med ett par rejäla skrällar!

Men men, strulet till trots - ett genrep är ett genrep. Det är ju där misstagen ska göras, så jag räknar kallt med att bitarna faller på plats inför kvällen. Nu är det melloprepp inför kvällen som gäller, både i Göteborg och hemma hos mig!

Media: Aftonbladet, Aftonbladet, Aftonbladet, Expressen, QX, Gyllene Skor
Andra bloggar om: , , , , , ,
Rapport från genrepet Reviewed by Pierre on 11:28:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.