Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Malena till Moskva!

Jisses vilken rysare det blev! Jag är helt tagen. Genomsvettig och skakis. Efter att jurygrupperna hade avlagt sina röster trodde jag att det var stenkört för min favorit Malena Ernman som bara låg åtta, samtidigt som låten jag absolut inte ville se som vinnare, Hope & Glory, låg etta. Men efterhand som folkets röster delades ut föll bitarna på plats, en efter en. Måns Zelmerlöw fick bara 48 poäng... sedan fortsatte konkurrenterna falla bort; Alcazar... E.M.D... Caroline af Ugglas... tills bara Malena stod kvar!

Aldrig har juryn körts över på det här sättet förut, och jag kan inte minnas när en omröstning senast var så här gastkramande spännande!

Vem är förresten kung på att tippa? Med ett par små avsteg satte jag HELA resultatlistan i mitt tips tidigare idag.

Just nu är jag helt lyckorusig, men räkna med fortsatta rapporter!

Resultat:
1. Malena Ernman - La voix 38 + 144 = 182 poäng
2. Caroline af Ugglas - Snälla, snälla 51 + 120 = 171
3. E.M.D. - Baby goodbye 49 + 96 = 145
4. Måns Zelmerlöw - Hope & glory 96 + 48 = 144
5. Alcazar - Stay the night 67 + 72 = 139
6. Sarah Dawn Finer - Moving on 75 + 12 = 87
7. H.E.A.T. - 1000 miles 58 + 24 = 82
8. Agnes - Love, love, love 40+ 0 = 40
9. Emilia - You're my world 28 + 0 = 28
10 Sofia - Alla 12 + 0 = 12
11. Molly Sandén - Så vill stjärnorna = 2 + 0 = 2

Media: Aftonbladet, SvD
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,
Malena till Moskva! Reviewed by Pierre on 22:28:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Ja, att det var svettigt det kan jag verkligen skriva under på. Även om inget av mina favoriter var med i toppen. Det jag var nervös över var om Ugglan skulle skickas till Moskva. Huvaligen!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.