Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Webjokern - efter dag två

Andra dygnet i webjokeruttagningen har passerat! Ännu återstår fem innan det är dags för första sållningen då hundra bidrag ska gå vidare till nästa omgång. De två i topp är ännu desamma som igår, men där under har det kastats om en hel del.

Två nya låtar har tagit sig in, och i mina öron är båda nerköp jämfört med de två som åtminstone tillfälligtvis får stryka på foten - menlös poprock med falsksång och teatralisk cabarét är inte riktigt min påse - men som sagt, ännu kan mycket hända!

Så här såg topp tio ut efter exakt två dygn:
1. (1) Succubus - Raise your hands
2. (2) Anton & Dejo - I wanna be with you
3. (ny) Sophie och Michael Ahlberg - Winner
4. (3) Madeleine Jangklev - Stay with me
5. (9) Jonas Matsson - On my own
6. (8) Julia Alvgard - Better or worse
7. (4) Matilda Warme - Call the angels
8. (10) Sandra Lannér - Tonight
9. (7) Musicemia - The unchosen
10. (ny) Little miss Trouble - Center of attention

Ut från topp tio:
11 (6) Clas Olsson - Nya känslor
13 (5) Fredrik & Magnus - Get out
Webjokern - efter dag två Reviewed by Pierre on 12:35:00 Rating: 5

2 kommentarer:

  1. Hej Pierre, jag skulle vilja slå ett slag för en låt som tyvärr är under strecket i nuläget: 216 - "Message". En underbar låt, som dock kanske behöver några lyssningar.

    Mer direkt är då 115 - "Believe in me", som varit min favorit sedan dag ett.

    SvaraRadera
  2. @Schlagerpinglan: Jag behöver nog lyssna på Message fler gånger! Den är avprickad på min lista och jag var inte särskilt imponerad efter första lyssningen. När det gäller Believe in me däremot gillar jag verkligen artisten, men tycker att låten är lite blek. En bra låt åt Maliq vore grejer!

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.