Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Jedward för Irland

Kvällens final av den irländska eurovisionuttagningen Eurosong 2011 blev en riktig rysare där Nikki Kavanagh och hennes Falling höll en knapp ledning under utdelandet av de regionala jurygruppernas röster. När folkets röster liksom i vår melodifestival lades till i en klump lyckades dock Jedward och deras Lipstick ta sig förbi och vinna med bara två poängs marginal!

Bakom artistnamnet Jedward finns nittonåriga tvillingarna John och Edward Grimes som slog igenom i X Factor för två år sedan där de blev sexa. Tävlingsbidraget Lipstick är skrivet av Dan Priddy, Lars Jensen, Martin Larson som förut bland annat skrivit låtar åt Blue, Sugababes och JLS. Själv är jag inte överförtjust i låten, men det är ett modigt val - nog kommer den att sticka ut i Düsseldorf. Här har ni årets irländska eurovisionbidrag:

1. Jedward - Lipstick (62 jurypoäng +36 teleröstpoäng=98 poäng)
2. Nikki Kavanagh - Falling (66+30=96 poäng)
3. Don Mescall - Talking with Jennifer (44+24=68 poäng)
4. Vard Sisters - Send me an angel (36+18=54 poäng)
5. Bling - Shine on (32+12=44 poäng)
Jedward för Irland Reviewed by Pierre on 01:04:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte bestämma mig om detta är skit eller briljant. Charmigt är det i alla fall till tusen.

    SvaraRadera
  2. Ja jag antar att gränsen mellan ett modigt och ett dumdristigt val är hårfin. :) Jag tycker det är kul att irländarna för en gångs skull lämnar den trygga mittfåran för ett osäkert kort - för det är det. Jag tippar att Jedward blir en vattendelare i Düsseldorf - man älskar eller hatar den.

    SvaraRadera
  3. Jag tror på framgång. Poppigt och färgsprakande som bara den. Irlands bästa bidrag sedan Titanic-flöjten uppfanns.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.