Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Sverige är i final!

Det gick vägen! Sverige och Eric Saade är final efter att tyskarna hållit oss på halster så länge som möjligt - först när det tionde och sista kuvertet öppnades kom det där efterlängtade Sweden.

Den andra deltävlingen tycker jag var en rejäl uppryckning jämfört med den första, med bättre ljud, överlag bättre sång och framför allt - bättre låtar. Jag slapp dessutom äta upp att jag inför semifinalen sade att den kändes lättippad - nio av mina tio tippade finalister tog sig också till final. Jag bommade bara Slovenien, men på bekostnad av bidraget jag satte som sist in, Lettland. Inte illa pinkat.

Nu är det bara tummarna att Eric fungerar lika bra i finalen och kan ge oss en placeringen vi kan känna oss stolta över. Lika bra fungerade dessvärre inte Googles bloggplattform Blogger som jag använder för den här bloggen. Den lyckades nämligen väldigt illa tajmat krascha och har legat nere tills nu. Nu går den åter att använda, men några de senaste blogginläggen saknas ännu, men har utlovats komma tillbaka snart. Nåja, vi kollar in Erics framträdande från igår igen:

Till final (i den ordning de avslöjades i sändningen - länkarna går till gårdagens framträdanden):
Estland: Getter Jaani - Rockefeller Street
Rumänien: Hotel FM - Change
Moldavien: Zdob si Zdub - So lucky
Irland: Jedward - Lipstick
Bosnien Hercegovina: Dino Merlin - Love in rewind
Danmark: A Friend in London - New tomorrow
Österrike: Nadine Beiler - The Secret Is Love
Ukraina: Mika Newton - Angel
Slovenien: Maja Keuc - No One
Sverige: Eric Saade - Popular


Utslagna:
Nederländerna: 3J's Never alone
Belgien: Witloof Bay - With love baby
Slovakien: Twiins - I'm still alive
Cypern: Christos Mylordos - San aggelos s'agapisa
Bulgarien: Polly Genova - Na Inat
Makedonien: Vlatko Ilievski - Rusinka
Israel: Dana International - Ding Dong
Vitryssland: Anastasiya Vinnikova - I love Belarus
Lettland: Musiqq - Angel in Disguise


Läs även andra bloggares åsikter om ,
Media: Aftonbladet, Expressen, DN, SvD, VG.
Sverige är i final! Reviewed by Pierre on 19:05:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.