Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Dags att tippa semifinal II!

Det gick ju ärlighetens namn sådär att tippa den första semifinalen i tisdags. Sju av tio rätt ger jag inte mig själv riktigt godkänt för. Jag bommade både Serbiens, Islands och Litauens finalplatser, mycket tack vare övertro till Armeniens stöd i allmänhet efter att de aldrig tidigare missat en final, liknande resonemang omkring Turkiet - och så stackars norska Stella.

Med risk att få äta upp mina ord senare ikväll känns den andra semin mer lättippad. Jag knölar lätt in de åtta första finalisterna och fyller sedan med hjärtat på med den österrikiska balladen och med hjärnan det lettiska tuggummit och voila - finaltippningen är klar! Nu håller vi tummarna för Eric, ok?

Så här tror jag det slutar ikväll (Länkarna går till mina presentationer av bidragen):

Till final:
Bosnien Hercegovina: Dino Merlin - Love in rewind
Österrike: Nadine Beiler - The Secret Is Love
Ukraina: Mika Newton - Angel
Moldavien: Zdob si Zdub - So lucky
Sverige: Eric Saade - Popular
Rumänien: Hotel FM - Change
Estland: Getter Jaani - Rockefeller Street
Lettland: Musiqq - Angel in Disguise
Danmark: A Friend in London - New tomorrow
Irland: Jedward - Lipstick

Utslagna:
Nederländerna: 3J's Never alone
Belgien: Witloof Bay - With love baby
Slovakien: Twiins - I'm still alive
Cypern: Christos Mylordos - San aggelos s'agapisa
Bulgarien: Polly Genova - Na Inat
Makedonien: Vlatko Ilievski - Rusinka
Israel: Dana International - Ding Dong
Slovenien: Maja Keuc - No One
Vitryssland: Anastasiya Vinnikova - I love Belarus

Du kan höra samtliga bidrag till Eurovision Song Contest 2011 här.

Läs även andra bloggares åsikter om ,
Media: Aftonbladet I och II, Expressen, DN, SvD.
Dags att tippa semifinal II! Reviewed by Pierre on 19:35:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du får äta upp ordentligt efter kl 23... (;-)

    SvaraRadera
  2. Är inte heller nöjd med tisdagens tippning, som ju var identisk med din. Nu tippar vi lite olika så det blir spännande att se hur det går.

    SvaraRadera
  3. @Jerry: Eftersom jag antar att du syftar på Israel lär jag nog få svälta. ;)

    @Elias, Men hallå. var finns dina tips då? :)

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.