Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Resultatet från deltävling ett i Norge

Ikväll gick den första deltävlingen i norska Melodi Grand Prix av stapeln i Steinkjer under ledning av Jenny Skavlan och Erik Solbakken. Vi bjöds i vanlig ordning på en proffsig produktion där sju bidrag gjorde upp om de tre första platserna i finalen. Fältet bjöd på stor musikalisk bredd men jag saknade de riktigt starka bidragen - ingen av de sju kändes som bidraget som till slut kommer att ta hem segern.

Dessutom var jag inte helt överens med de norska teleröstarna som ville se och höra seniorrockabilly även i finalen - och skickade Vidar Busk och hans Paid my way dit. Då var jag betydligt mer med på noterna i deras val av 70-talsdisco i träningsoveraller och ett udda möte mellan opera och black metal. Just det senare, i form av Gromth & Emil Solli-Tangen (jepp, han är Didriks lillebror) röstades fram som kvällens etta, så vi kollar in den en extra gång, här är Alone:

Till final:
1. Gromth & Emil Solli-Tangen - Alone
2. Datarock - The Underground
3. Vidar Busk - Paid My Way

Utslagna med chans till wildcard (utan inbördes ordning):
Carina Dahl - Sleepwalking
Tom Hugo - Det er du
Julie Bergan - Give A Little Something Back
Mimi Blix - Catch Me
Resultatet från deltävling ett i Norge Reviewed by Pierre on 21:21:00 Rating: 5

1 kommentar:

  1. Jag var lite sen och kom in just när Tom Hugo var på slutet på sin sång. Av dom låtar som jag fick höra hela på så tyckte jag att Gromth och Datarock var dom som stack ut mest. Och i snabbgenomgången så fastnade jag lätt för Vidars låt. Det är lite grann som med Top Cats i fjol. Det är ingen vinnare alls, men det kommer att göra finalen mycket mer underhållande.

    Kan inte heller se en vinnare just nu, men finalen ser hittils ut att bli riktigt bra.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.