Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

Resultatet från den första semin i Estland

Igår drog också en av mina absoluta favoriter bland nationella uttagningar igång. Jag pratar om Estlands Eesti Laul, som ofta bjuder på väldigt breda startfält i samklang med nutida musikliv och dessutom bidrag som inte strävar det minsta efter att vara inställsamma - på gott och ont.

I den första semifinalen var väl just den biten i ärlighetens namn snarare på ont än på gott, men nog går det att se något slags underhållningsvärde i ett de mest bisarra bidragen jag skådat på en eurovisionscen - Winny Puhhs latexorgie till vad som bara med väldigt god vilja kan kallas för en låt gjorde inte bara intryck - den tog sig ända till final.

När det var dags att sålla ut de fem finalisterna inledde juryn med att meddela vilka fem de valt ut varefter teleomröstningen fortsatte ännu ett tag. När sedan telerösterna lagts till visade det sig att tvittarna bara ändrade juryns utslag på en punkt - Armastus plockades bort till förmån för Grete Paia, vilket jag är glad för. Vi kollar in Grete, men du, missa inte Winny Puhh!

Till final (utan inbördes ordning):
Winny Puhh - Meiecundimees üks Korsakov läks eile Lätti
Teele/Tuuli/Ula & DrumAttack - Ring The Alarm
Grete Paia - Päästke noored hinged
Elina Born - Enough
Kõrsikud - Suuda öelda ei

Utslagna:
Armastus - Young Girl
Marilyn Jurman - Moving To Mmm
Sarah - Taevas valgeks läeb
Rosanna Lints - Follow Me
Anisa - The Missing Thing
Resultatet från den första semin i Estland Reviewed by Pierre on 16:02:00 Rating: 5

4 kommentarer:

  1. Vågar inte lyssna på fler bidrag från Estland nu efter Winny Puhh... Jag blir rädd :0 Va va det där ??

    SvaraRadera
  2. @Fille: Haha... som sagt, jag har aldrig hört dess like! Men jag hoppas du inte ger upp att lyssna på mer, Winny Puhh är inte särskilt representativa tack och lov. :)

    SvaraRadera
  3. Tyckte Getter Janis Rockfeller street förra året (va det förra året?) Nej för två år sedan va) var en av de bästa. Fattar inte hur den kunde komma typ näst sist eller va det va. Ingen av dessa når samma nivå eom den tycker jag

    SvaraRadera
  4. @Pierre: Vilket tycker du är det bästa "Eurovisionlandet"? alltså vilket land tycker du typ alltid skickar bra bidrag?

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.