Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

PeR tävlar för Lettland i Malmö!

I Lettland var man ikväll framme vid final i sin uttagning Dziesma 2013 där tolv bidrag gjorde upp om segern efter två inledande semifinaler förra helgen. I en inledande röstningsomgång vaskades en trio superfinalister fram varefter segraren plockades ut bland de tre efter en ny omröstning.

När segraren ropades upp stod det klart att det blir gruppen PeR (en förkortning av Please explain the Rhythm) som får åka till Malmö för Lettlands räkning med låten Here we go. Frågan är om det här kan vända de senaste årens bedrövliga lettiska eurovisionfacit - på de fyra senaste försöken har man aldrig lyckats bättre än förra årets sextondeplats i semifinalen? Nja, jag är tveksam. Så här lät Here we go ikväll:

Resultat superfinalen (med juryns respektive tvtittarnas placering av bidragen):
1. PeR - Here we go (1a, 1a)
2. Samanta Tīna - I need a hero (3a, 2a)
3. Marta Ritova - I am who I am (2a, 3a)

Resultat i den första röstningsomgången (med juryns respektive tvtittarnas placering av bidragen):

1. PeR - Here we go (1a, 1a)
2. Samanta Tīna - I need a hero (2a, 2a)
3. Marta Ritova - I am who I am (3a, 4a)
4. Antra Stafecka - When you are with me (4a, 5a)
5. Headline - Love (7a, 6a)
6. Niko - One (11a, 3a)
7. Liene Candy - Higher and higher (5a, 9a)
8. Ieva Sutugova - Cold heart (8a, 8a)
9. Pieneņu Vīns - The one (10a, 7a)
10. PeR - Sad trumpet (6a, 12a)
11. Dāvids Kalandija un Dināra - Fool in love (9a, 11a)
12. Sabīne Berezina - Upside down (12a, 10a)
PeR tävlar för Lettland i Malmö! Reviewed by Pierre on 23:29:00 Rating: 5

3 kommentarer:

  1. Lettland hade så bra låtar men väljer den nästan sämsta. Folket borde inte få rösta i Lettland efter de 4 senaste årens val.

    SvaraRadera
  2. 2011 och 2012 tycker jag att Lettland hade väldigt "bra" låtar. Angel in disguis va bra, Anmarys Beutiful song som jag vet att många hatade tyckte jag också om på något märkligt sett :) Men årets bidrag från Lettland kan jag hålla med om att var dåligt

    SvaraRadera
  3. Tyvärr blir ju inte Lettland något jag kommer att hålla på i år. Tyckte det var en bra final med blandad musik till skillnad från svenska MF.

    Jag hittade två låtar jag absolut inte skulle vilja ha som vinnare dels Niko - One och dels den som vann så jag blev besviken. Hade nog helst sett "Antra Stafecka - When you are with me" som vinnare tror jag.

    SvaraRadera

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.