Tjuvtitt på det grafiska temat för Eurovision Song Contest 2014
I samband med dagens nyhet om biljettsläppet till Eurovision Song Contest fick vi också en första tjuvtitt på det grafiska temat för nästa års tävling i Köpenhamn.
DRs showproducent Jan Lagermand Lundme berättar att det vi ser (bilden nedan) inte är det färdiga temat, men en förhandstitt som innehåller några av de viktiga element som man arbetar med. Idén är att temat ska lyfta fram årets slogan #JoinUs. Den kommer att vara i centrum av grafiken som går i rött, blått och lila och har en diamantliknande form.
För min del har jag inte riktigt tuggat i mig att vi har en hashtag som slogan, men tycker nog att jag kan ge smakprovet åtminstone lite nostalgipoäng. För nyskapande är det inte, snarare lite retro sådär på ett tjugo år gammalt tvspels-sätt!
DRs showproducent Jan Lagermand Lundme berättar att det vi ser (bilden nedan) inte är det färdiga temat, men en förhandstitt som innehåller några av de viktiga element som man arbetar med. Idén är att temat ska lyfta fram årets slogan #JoinUs. Den kommer att vara i centrum av grafiken som går i rött, blått och lila och har en diamantliknande form.
För min del har jag inte riktigt tuggat i mig att vi har en hashtag som slogan, men tycker nog att jag kan ge smakprovet åtminstone lite nostalgipoäng. För nyskapande är det inte, snarare lite retro sådär på ett tjugo år gammalt tvspels-sätt!
Tjuvtitt på det grafiska temat för Eurovision Song Contest 2014
Reviewed by Pierre
on
18:53:00
Rating:
Inga kommentarer: