Top Ad unit 728 × 90

Senaste nytt

recent
no

SVTs Inför Eurovision Song Contest del 2

Ikväll var det dags för den andra delen av SVTs Inför Eurovision Song Contest 2015 där programledaren Sarah Dawn Finer, hennes bisittare Christer Björkman tillsammans med Kristin Amparo, Eric Saade och Tess Merkel gick igenom ytterligare tio av årets bidrag.

Jag fortsätter att gilla att betygen är tillbaka - det ger en tydlighet jag saknat i de senaste upplagorna! Man har också jobbat bra med att kolla upp fakta - felen är få den här gången, även om man ikväll satt och bedömde den engelska versionen av Rumäniens låt trots att vi inte kommer att höra den i Wien. Däremot stör jag mig en hel del på panelens bitvis märkliga bevekelsegrunder...

Ikväll fick Spaniens svensklåt högst poäng av panelen, lite oväntat men inte helt oförtjänt följd av Albaniens I'm Alive med Elhaida Dani. Minst poäng av alla fick Vitryssland - och där kände jag mig riktigt nöjd över att äntligen få lite medhåll någonstans! För övrigt märktes också diskussionen omkring det ryska bidraget, om en i grunden bra låt kontra ett fredsbudskap som inte riktigt går i linje med landets politik. Jag håller inte med om alla slutsatser som drogs ikväll - hur fick till exempel Georgien så många poäng? - men det hör liksom till. Jag kommer att kolla nästa vecka också! Här är den andra delens resultat:

Resultatet i den andra delen av Inför Eurovision Song Contest


Kristin
Tess
Eric
Sarah
Christer
Totalt
Serbien: Bojana Stamenov – Beauty Never Lies
1
3
3
3
1
11
Ungern: Boggie – Wars For Nothing
3
7
4
4
3
21
Vitryssland: Uzari & Maimuna – Time
2
2
1
3
1
9
Ryssland: Polina Gagarina – A Million Voices
2
6
6
5
7
26
Danmark: Anti Social Media – The Way You Are
4
7
5
7
4
27
Albanien: Elhaida Dani – I'm Alive
7
8
7
6
6
34
Rumänien: Voltaj – De La Capat/All Over Again
4
3
4
5
4
20
Georgien: Nina Sublatti – Warrior
7
7
5
4
7
30
Spanien: Edurne – Amanecer
9
5
7
8
8
37
Österrike: The Makemakes – I Am Yours
5
6
6
8
5
30







Du kan lyssna på samtliga bidrag till Eurovision Song Contest 2015 här!






SVTs Inför Eurovision Song Contest del 2 Reviewed by Pierre on 22:05:00 Rating: 5

Inga kommentarer:

All Rights Reserved by Pierre's Schlager © 2014 - 2015
Powered By Blogger

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Använder Blogger.